همشهری آنلاین: مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: عرضه خودرو تا متعادل شدن بازار خودرو ادامه می‌یابد.

منوچهر منطقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: ایران خودرو در روزهای اخیر همه خودروهایی را که در قیمت کارخانه و بازار آنها اختلافی بیش از حد متعارف وجود داشت به بازار عرضه کرده است و در حال حاضر این اختلاف روندی کاهنده دارد و این اختلاف در چند روز آینده کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

منطقی با بیان اینکه میزان تولید در 8 ماه نخست سال 86، در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش داشته است، گفت: هم اکنون دو قیمت در بازار خودرو حاکم است که قیمت کارخانه براساس قیمت مصوب کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن تعیین می‌شود و قیمت بازار را هم خریداران خودرو تعیین می‌کنند.

منطقی تاکید کرد: قیمت بازار متناسب با عرضه و تقاضای بازار است که برای کاستن از قیمت کاذب آن، فروش فوری را در دستور کار ایران خودرو داریم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به علت کاهش عرضه خودرو در این شرکت گفت: پاسخگویی به تعهدات قبلی و عرضه خودرو در قالب تبصره 13 از جمله اولویت‌های ایران‌خودرو برای عرضه بود که با کاسته شدن از حجم تعهدات شرکت، زمینه برای افزایش فروش فوری از اواخر آذرماه فراهم خواهد شد.

منطقی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر فراخوان نصب مخزن خوروهایی که سال گذشته از سوی این شرکت بدون مخزن به مشتریان تحویل شده است در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: نصب مخزن بر روی خودروها با توجه به تامین مخازن آغاز شده است اما سرعت کار مطلوب نیست، چون در حال حاضر تولید خودرو دوگانه سوز و نصب مخزن بر روی خودروهای فاقد مخزن، به صورت همزمان انجام می‌شود اما تامین از آذرماه سرعت می‌گیرد و سرعت نصب افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل ایران خودرو در خصوص آخرین وضع نصب موتور پایه گاز سوز در محصولات ایران خورو نیز گفت: این موتور به زودی به صورت آزمایشی در خودرو سمند نصب خواهد شد.
منطقی در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده در خصوص ملی بودن خودرو سمند نیز گفت: نخستین شاخص خودرو سمند این است که یک خودرو در کشور طراحی و ساخته شده است و در کشور تاکنون کارهای دیگری هم بوده که نخستین بار انجام شده اما به سمند واژه "خودرو ملی" اعطا شده است.

منطقی گفت: واژه ملی را ما بر روی سمند نگذاشتیم بلکه یک هیاتی این نام را برگزید و با توجه به صدور این خودرو، الان خارجی‌ها این خودرو را با نام ایران می‌شناسند اما جای تعجب است که برخی از داخلی‌ها از نظر خود برگشته‌اند و عنوان می‌کنند، این خودرو ملی نیست.

منطقی در خصوص مونتاژ خودرو درایران خودرو نیز گفت: مونتاژ این گونه است که قطعات وارد و با ارزش افزوده 14 درصد در داخل ترکیب می‌شود.
اما اگر یک بخش قطعه‌سازی ایجاد کنید و ان را توسعه دهید، این کار دیگر مونتاژ نیست و در حال حاضر بیش از 80 درصد قطعات تولیدات ایران خودرو ساخت داخل است.

کد خبر 37173

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز