همشهری‌آنلاین: گرفتن عکس در مراسم نشست رهبران آسه‌آن برای ترامپ به یک معضل تبدیل شد؛ دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا برای گرفتن عکس و تکمیل زنجیره دچار مشکل شد .

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان روی کار آمدن تقریبا تمامی قواعد تشریفات سیاسی را به هم ریخته در نشست رهبران آسه‌آن هم هنگام گرفتن عکس دسته‌جمعی با مشکل بزرگی روبه‌رو شدو به شدت تلاش كرد تا دستش را به نفر کناری خود برساند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که دیگر رهبران با نگه داشتن ضربدری دو دست خود به افراد کناری خود دست دادند ترامپ در نهایت با دو دست خود دست دراز شده نگویان شوان فوک، نخست‌وزیر ویتنام را گرفت.

در این میان رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین و میزبان نشست ابتدا نتوانست دست‌ ترامپ را بگیرد و این زنجیره در واقع تکمیل نشد.

طبق عكس‌هاي منتشر شده ديميتري مدودوف، نخست‌وزير روسيه هم مشكلي شابه داشت و در آخر هم به شيوه خودش و متفاوت با ديگران اين كار را انجام داد.

تشکیل یک زنجیره از دست‌ها در نشست آسه آن با حضور رهبرانی از چین، آمریکا، روسیه، نیوزلند، استرالیا، هند، کانادا، ژاپن و کره جنوبی یک رسم دیرینه است.

به هر حال به نظر می‌رسد ترامپ لحظاتی بعد متوجه اشتباهش شد و در نهایت حلقه ارتباطی میان نگویان و دوترته را به زور کامل کرد.

این تاجر سابق و سیاستمدار کنونی با پروتکل‌های دشوار تشریفات بین‌المللی مشکل دارد و این مشکل حتی در سفرهای بسیار رسمی او به دیگر نقاط جهان به خوبی خود را نشان می‌دهد.

کد خبر 388341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha