یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه‌های سراسری رادیو تعداد ۳۵۶ برنامه در ۶۴۹۹ دقیقه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف ارج نهادن به فرهنگ مطالعه، شبکه‌های مختلف رادیویی ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند که در روزهای پیش‌رو پخش می‌شود.

"کافه هنر"، "حوض نقره"، "با من ورق بزن"، "کتابک"، "صبح تهران"، "عصر صبا"، "قاصدک"، "صفحه تقویم"، "اقتصاد در حوالی فرهنگ"، "گفت و گوی فرهنگی"، "به‌رنگ‌خدا"، "سرگذشت من" و "نقد کتاب" از جمله برنامه‌هایی هستند که برای هفته کتاب ویژه پخش می‌شوند.

رادیو ایران

این شبکه در برنامه "کافه هنر" که از شنبه تا چهارشنبه ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۵:۵۰ به روی آنتن می‌رود، به معرفی کتاب، روش‌های مطالعه و جایگاه کتاب و همچنین پوشش نمایشگاه کتاب می‌پردازد. برنامه "حوض‌ نقره" رادیو ایران نیز روز جمعه ۲۶ آبان ماه جایگاه کتاب و مطالعه در بالا بردن سطح مخاطبان سینما را تحلیل می‌نماید.

رادیو جوان

"با من ورق بزن" رادیو جوان پنجشنبه و جمعه، ۲۵ و ۲۶ آبان ماه ساعت ۱۲:۱۵ به معرفی کتاب، گفتگو با نویسنده کتاب و کارشناسی در مورد نحوه داستان نویسی و حکایت از متون کهن فارسی می‌پردازد. برنامه "عصر من" نیز در ایام هفته کتاب ساعت ۱۵:۰۰ نگاهی به بررسی وضعیت صنعت چاپ و نشر کتاب، گفتگو با مولفین و مترجمین کتاب و وضعیت ترجمه خواهد داشت.

رادیو فرهنگ

این شبکه رادیویی روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۶:۰۰ در برنامه "کتابک" تشویق به فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و تعریف غیر مستقیم نقش والدین در این امر مهم را مرور می‌کند. برنامه "سفر به واژه ها" نیز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۱۸:۳۰ به وضعیت نشر ، نحوه اداره وفروش کتابفروشی ها، چاپخانه ها، کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب در جهان می‌پردازد.

رادیو تهران

"صبح تهران" در ساعت ۶:۳۵ چهارشنبه ۲۴ آبان ماه گفتگویی درباره تعداد کتابخانه هایی که از سال گذشته راه‌اندازی شده است، خواهد داشت. برنامه "سایه روشن" رادیو تهران نیز در همین تاریخ ساعت ۱۵:۰۰ ویژه هفته کتاب و کتابخوانی پخش می‌شود.

رادیو صبا

"عصر صبا" برنامه‌ای ترکیبی نمایشی است که دوشنبه و سه شنبه ۲۹ و ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۸:۰۰ پخش می‌شود و به موضوع کتاب و کتابخوانی به صورت طنز می‌پردازد. "زنگ صبا" نیز دیگر برنامه این شبکه است که در قالب ترکیبی نمایشی در ایام هفته کتاب ساعت ۶:۴۵ با موضوع مطالعه به صورت طنز به روی آنتن می‌رود.

رادیو سلامت

برنامه"قاصدک" در قالب قصه و قطعه نمایشی از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه ساعت ۲۱:۰۵ به روی آنتن می‌رود و قصه‌هایی برگرفته از کتاب‌های کودکان را مرور می‌کند. "افق روشن" این شبکه نیز دوشنبه ۲۲ آبان ماه در قالب گفتار، گزارش و کارشناسی ساعت ۹:۰۵ به نظارت بر محتوای کتاب‌های چاپ شده با در نظر گرفتن سلیقه مخاطب می‌پردازد.

رادیو قرآن

"قاصدک" رادیو قرآن از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ساعت ۸:۱۰ مناسبت های دینی و تقویمی هفته کتاب را بیان می‌کند. برنامه "المیزان" نیز که ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه به روی آنتن می‌رود، در قالب ویژه برنامه بزرگداشت آیت الله سید محمد حسین طباطبایی مؤلف برتر حوزه معارف پخش می‌شود.
 
رادیو اقتصاد

برنامه "اقتصاد در حوالی فرهنگ" در ایام هفته کتاب ساعت ۲۲:۰۰ پخش می‌شود و به بررسی وضعیت صادرات کتاب، توزیع کتاب و شیوه های نوین تبلیغات و بازاریابی می‌پردازد."نود و هشتی‌ها" نیز دیگر برنامه رادیو اقتصاد است که چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۱۷:۰۰، وضعیت کتاب های اقتصادی کشور را بررسی می‌نماید.

رادیو گفتگو

برنامه "گفت و گوی فرهنگی" در ایام هفته کتاب ساعت ۲۰:۰۰ به روی آنتن می‌رود و به بررسی چالش های نظام توزیع در حوزه کتاب، بررسی اقتصاد نشر و چالش های آن، آسیب شناسی حوزه ترجمه و آثار واردات، وضعیت مطالعه و کتابخوانی در ایران، کتابهای دیجیتال و الکترونیکی و آری یا خیرتشریح و آسیب شناسی وضعیت کتابخانه های کشور می‌پردازد. برنامه "صبح و گفت و گو" نیز در این هفته ساعت ۷:۰۰ پخش می‌شود و درخصوص همایش ها و برنامه های فرهنگی هفته کتاب و کتابخوانی و گفت و گو با مسئولین برگزارکننده این همایش ها اطلاع‌رسانی می‌نماید.

رادیو معارف

"به‌رنگ‌خدا" در ایام هفته کتاب ساعت ۱۷:۰۵ به معرفی کتاب در حوزه های دینی، ترغیب جامعه علی الخصوص جوانان به کتابخوانی، توجه به فراگیری علم و دانش در قرآن و دین مبین اسلام، کتاب و فضای مجازی می‌پردازد. همچنین برنامه "خانه مهر" رادیو معارف در این ایام مطالعه در خانواده و اشاره به میزان مطالعه در خانم‌های خانه دار و راهکارهای مطالعه بیشتر و بهتر برای اهل خانواده را بررسی می‌نماید.

رادیو نمایش

"سرگذشت من" که چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۶:۳۰ پخش می‌شود، نمایشی است با این مضمون که بهرام درباره زندگیش کتابی می نویسد که فروش بسیارعالی داشته و به چاپ دوم می رسد اما خیلی ازشخصیت هایی که بهرام درکتابش ازآنها نوشته از بهرام شکایت می کنند و ..... "دنیای کاغذی" نیز ساعت۶:۳۰ روز شنبه ۲۷ آبان ماه  
به روی آنتن می رود. موضوع این نمایش رادیویی این است که غلام شاگردش را برای نقد کردن چک به درب خانه ایشان می فرستد. شاگردش بجای پول با خودکتابهای آقای فرازمند را می آورد، غلام کتابها را بیرون می اندازد.

رادیو ورزش

"نقدکتاب" این شبکه ساعت ۱۵:۰۰ جمعه ۲۶ آبان ماه به ارتقای بینش عمومی از طریق نقد و بررسی کتب منتشر شده در حوزه ورزش می‌پردازد. "صبح و ورزش" نیز ساعت ۷:۱۵ در ایام هفته کتاب در قالب برنامه خبری و تفریحی صبحگاهی به منظور اطلاع رسانی از رویدادهای ورزشی به همراه تحلیل و کارشناسی با موضوع  کتاب و کتابخوانی به روی آنتن می‌رود.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به اطلاع‌رسانی در مورد هفته کتاب و کتابخوانی، توجه به فرهنگ کتابخوانی، نکاتی در مورد کتابخوانی و معرفی کتاب بصورت اشاره در فواصل پخش می‌پردازد.

کد خبر 388217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha