هر سفر با مترو موجب صرفه‌جویی 7/7 لیتر بنزین می‌شود. این موضوع را مهندس محسن هاشمی در نخستین نشست روزنامه نگاری و ترافیک اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، با بیان این مطلب اضافه کرد: مترو تهران از لحاظ جابه‌جایی مسافر هم اکنون یکی از متروهای سنگین دنیا محسوب می‌شود که با توسعه آن به 430 کیلومتر شبکه ریلی، به بزرگ‌ترین شبکه‌ حمل و نقل شهری کشور تبدیل می‌شود.

هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به تفاوت‌های مونوریل و مترو گفت: مونوریل یک وسیله مکمل در شبکه ریلی و حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود نه یک سامانه جدی برای حمل و نقل انبوه.

در این کارگاه که توسط مرکز آموزش روزنامه همشهری در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، محمود صفار‌زاده- مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران-  بیشتر مشکلات ترافیکی شهر تهران را ناشی از روزآمد نبودن برنامه‌های مدیریتی ترافیک و قدیمی بودن سامانه‌های مهندسی این بخش دانست و ابراز امیدواری کرد که احاطه نگاه کارشناسی به ترافیک تهران بتواند طی سال‌های آینده رفت و آمد در این شهر را سامان دهد.

یوسف رشیدی-  مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- نیز در سخنانی گفت: در سال گذشته 90 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد وسایل نقلیه بوده است که 20 درصد از این مقدار را موتورسیکلت‌ها تولید کرده‌اند.

رشیدی در پایان توسعه حمل و نقل عمومی را یک راهکار پایدار برای  بهبود وضعیت هوای تهران دانست.

در ادامه، ناصر کرمی دبیر این همایش نیز با اشاره به 7 برابر شدن بیماری‌هایی چون سرطان خون در تهران، وضعیت آلایندگی خودروهای تهران را یادآور شد و گفت: مشکل اصلی این است که شهروندان ملزم و مجبور به استفاده از خودروهای غیر‌استاندارد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر چه در دهه 80 وضعیت هوای تهران بهتر شده است اما باید توجه داشت که این موضوع ناشی از وضعیت ناپایدار جوی در تهران بوده است و چنانچه وضعیت اقلیمی تهران به مانند دهه 70 جلوه کند دوباره وضعیت بحرانی در این شهر به‌وجود خواهد آمد.

علی آقا غفار - مدیر تولید نشریات همشهری محله- نیز با اشاره به موضع انفعالی روزنامه‌نگاران در قبال ترافیک گفت: روزنامه‌نگاران باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

دوره آموزشی «روزنامه‌نگاری و ترافیک» برای نخستین بار در کشور به همت مرکز آموزش همشهری و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در قالب دو نشست تدارک دیده شده که نشست دوم این دوره در روز 17 دی ماه برگزار می‌کند.[در همین ارتباط]

کد خبر 38820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز