بنیامین صدر: دومین و واپسین نشست آموزشی باشگاه خبرنگاران آزاد همشهری از سوی واحد آموزش این مؤسسه مطبوعاتی برگزار شد.

این نشست آموزشی صبح پنجشنبه 11 بهمن ماه در سالن اجتماعات پارک اندیشه، فرهنگسرای مدرسه برگزار شد و 59 نفر از خبرنگاران جوان و برگزیده همشهری درآن شرکت کردند.

دکتر حسن نمکدوست تهرانی مسئول مرکز آموزش مؤسسه همشهری و مدرس این نشست گفت: در حرفه خبرنگاری ارزش‌های خبری برای خبرنگار از قداست خاصی برخوردار است.

او با تأکید بر رعایت اخلاق و حفظ امانتداری در حرفه روزنامه نگاری گفت: انعکاس یک رویداد عینی بدون دخالت دادن آرا و نظرات شخصی از اصول حرفه خبرنگاری است.

نمکدوست، همچنین گفت: هرچه تعداد ارزش‌های خبری در یک رویداد بیشتر باشد، آن رویداد از ارزش خبری بیشتری برخوردار است.

او در ادامه با تشریح ساختار فنی یک خبر به رعایت و حفظ اصول فنی نگارش آن تأکید کرد و گفت:برشمردن انواع نگارش اخبار به اهمیت گزارش نویسی در حرفه روزنامه نگاری بستگی دارد.

این نشست در مدت 3 ساعت برگزارشد و برگزیدگان آن پس از گذراندن 8 ساعت آموزش فشرده به باشگاه خبرنگاران همشهری معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران آزاد همشهری از مهرماه امسال با دو هدف استفاده از ظرفیت خبرنگاران افتخاری و غیرحرفه‌ای و شناسایی و جذب نیروهای جدید فعالیت خود را آغاز کرد.

خبرنگاران افتخاری همشهری محله، دوچرخه و همشهری استانی ظرفیت مناسبی برای تولید خبرهای اختصاصی و البته آماتور فراهم آورده‌اند که به‌طور منطقی هسته اولیه باشگاه را تشکیل می دهد.

برای تحقق این امر باشگاه سه برنامه اصلی را در دستور کار خود قرار داد.

به‌طوری‌که در مرحله اول 2 هزار نفر از علاقه مندان جوان خبرنگاری در سراسر کشور برگزیده شدند و یک وب سایت خبری با اهداف تولید و انتشار اخبار جذاب و متفاوت نیز راه‌اندازی شد.

کد خبر 43174

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز