مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: منطقه شش تهران پرسر و صداترین منطقه شهر است این خبر را مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر یوسف رشیدی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه شش از لحاظ آلودگی صوتی در صدر مناطق پرسرو صدای شهر تهران قرار دارد.

وی تصریح کرد: پس از منطقه 6، مناطق 18،19،3،13،7،12،11،10 و 2 پر سرو صداترین مناطق شهر تهران محسوب می شوند.

وی افزود: این تقسیم بندی با توجه به تعداد و سرعت خودروها در این مناطق، مقدار کیلومتر پیمایش خودروها و توزیع نوع آن ها، درهرمنطقه و میزان اتوبان های موجود انجام شده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در ادامه گفت: کشورهای پیشرفته دنیا جهت اجرا و ساخت اتوبان ها و مناطق حساس به سرو صدا مانند مدارس و بیمارستان ها از نقشه های صوتی استفاده می کنند.

براساس قوانینی که در سال 2002 توسط 15 عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید تا سال2007 باید تمامی شهرهای دارای جمعیتی بالغ 250 هزار نفر جاده هایی با میزان تردد بیش از شش میلیون خودرو در سال، ریل های قطار با تردد بیش از 60 هزار قطار در سال و فرودگاه هایی با بیش از 50 هزار پرواز در سال نقشه های صوتی داشته باشند و تا سال 2008 باید در طرح های تفضیلی خود این نقشه ها را در جهت کاهش آلودگی صوتی استفاده کنند.

دکتر رشیدی تاکید کرد: این نقشه های صوتی هر پنج سال تکرار می شود و در سال 2012 باید برای مناطقی با جمعیت بالای صد هزار نفر تهیه شود.

وی در پایان اظهار کرد: در شهر تهران منطقه 7 اولین منطقه بوده است که این نقشه های صوتی برای آن تهیه شده و به ترتیب نقشه های صوتی مناطق 6،12،11،9 و 10  تهیه خواهد شد.

کد خبر 38757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز