مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت کنترل کیفیت هوا طراحی دیوار صوتی برای 5 کیلومتر از بزرگراه های تهران را در دستور کار دارد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد که 45 بزرگراه شهر تهران جهت نصب دیوارهای صوتی تحت بررسی قرار گرفت و نصب دیوار صوتی در برخی بزرگراه‌ها به تایید رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران دکتر یوسف رشیدی گفت: به طور کلی جهت نصب دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها به دو دسته ساخته شده و در دست ساخت تقسیم شده‌اند که بر این اساس در بزرگراه‌های در دست ساخت مانند بزرگراه امام علی (ع) می‌توان قبل از اجرای پروژه طرح‌های زیست محیطی و نحوه نصب دیوارهای صوتی را ارائه کرد تا هزینه‌ها کاهش یابد و این بزرگراه‌ها هنگام بهره بردای به دیوارهای صوتی مجهز باشند.

وی تاکید کرد: در خصوص بزگراه‌های ساخته شده نیز با بررسی نقشه های GIS  و در نظر گرفتن فاصله بین بزرگراه و ساختمان‌ها و همچنین امکان نصب دیوار صوتی برخی از بزرگراه‌ها در اولویت نصب دیوارهای صوتی قرار گرفته‌اند که بزرگراه همت، مدرس و یادگار امام از مهمترین آنها هستند و دیوارهای صوتی در قسمت‌هایی از این بزرگراه‌ها نصب خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در ادامه گفت: بیشترین عامل مؤثر در ایجاد آلودگی صوتی در کشور ما خودروها و موتورسیکلت‌ها هستند و بیشترین تمرکز آلودگی صوتی در ایران را شهر تهران و تعدادی از کلان‌شهرهایی دارند که پیشرفت‌های تکنولوژیکی و صنعتی داشته‌اند.

دکتر رشیدی افزود: راهکارهای علمی از جمله نصب دیوارهای صوتی امری ضروری در جهت کاهش آلودگی صوتی شهر تهران به حساب می‌آید.

کد خبر 37079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز