مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

لاله‌زار محور فرهنگی سال‌های ‌دور تهران بود؛ خیابانی با سینما‌های معروف و تئاتر‌های همیشه باز. لاله‌زار نیم‌قرن پیش قلب تپنده تهران بود.

از تئاتر پارس كه بسياري از هنرمندان كشور در آن درخشيدند تا سينما ايران و سينما پارس و چندين و چند گالري و نمايشگاه. در همين كوچه‌و‌پس‌كوچه‌هاي لاله‌زار بسياري از فيلم‌ها جان گرفتند. لاله‌زار روزگاري براي ايران چيزي شبيه «برادوي» بود؛ راسته‌اي فرهنگي و هنري.

اما اين خيابان اين روزها در قلب بازار تهران مركز فروش لوستر، لامپ و نئون است؛ خياباني كه از روزگار گذشته‌اش فاصله چشمگيري دارد.به گزارش همشهري،‌معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در تازه‌ترين اظهارنظر اعلام كرده‌است كه شهرداري تهران براي احياي خيابان لاله‌زار برنامه‌اي گسترده دارد.

محمدمهدي حجت با اعلام اينكه نگاه كالبدي به احياي خيابان‌هاي تاريخي اشتباه ‌است، افزود: بافت تاريخي تهران هويت پايتخت است و بايد ديد وسيع‌تري به اين بافت داشت. او در ادامه گفته است كه تلاش مي‌كنيم تا امكان ايجاد زندگي مجدد را در خيابان لاله‌زار ايجاد كنيم.

خيابان لاله‌زار به موازات خيابان سي‌‌تير و چند صد متر دورتر از آن جاي گرفته‌است و خاطرات گذشته‌اش همچنان در متون قديمي به جا مانده از تهران نفس مي‌كشد. گراند هتل معروف كه نخستين هتل بزرگ به سبك و سياق مدرن بود، در اين خيابان اكنون محلي است براي انبار سيم، لامپ و نئون.

اگرچه شهرداري تهران طي سال‌ها‌ي گذشته نويد باززنده‌سازي لاله‌زار را در دست داشت اما موفق به اجراي آن نشد.
اين‌بار معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران كه پيش‌تر باززنده‌سازي ميدان مشق را به‌عنوان سياستگذار در كارنامه كاري‌اش داشت، قصد احياي لاله‌زار را دارد.

کد خبر 387332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha