مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

معاون بهره‌برداری شرکت مترو تهران در مراسم تجلیل از یک میلیارمین نفر پیش‌بینی کرد که ظرف سه سال آینده تعداد سفرهای مترو به دو میلیارد برسد.

به گزارش سما ، مهندس جعفر ربیعی در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از استقبال شهروندان از سفر با مترو گفت: مترو طی 5/7 سال گذشته برای یک میلیارد سفر 916 میلیون حرکت قطار داشته که از این تعداد تنها کمتر از 7/1 درصد قطارها دچار تاخیر شده‌اند و این تاخیر هم متوسط حدود 5 ثانیه بوده است.

به گفته معاون بهره‌برداری مترو، این امر بیانگر نظم حرکت قطارها در مترو است؛ بگونه‌ای مسافران به دقت حرکت قطارها را مد نظر دارند.

ربیعی تصریح کرد: طی 5/7سال و انجام یک میلیارد سفر با مترو به ازای هر سفر 25 دقیقه در وقت مردم صرفه‌جویی شده که اگر ضرب در تعداد کل سفرها شود، حدود25 میلیارد دقیقه در وقت مردم صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: در صورتیکه ارزش هر ساعت وقت، یکهزار تومان باشد، مجموعا 440 میلیارد تومان در وقت مردم صرفه جویی شده است.

ربیعی گفت: همچنین به ازای هر سفر با مترو 6/0 لیتر در سوخت و با محاسبه قیمت امروز سوخت، حدود 380 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی شده است.

به گفته وی، روزهای نخست افتتاح مترو روزانه 300 نفر با مترو جابجا می‌شدند که هم اکنون این تعداد به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

معاون بهره‌برداری شرکت مترو تهران با اشاره به برنامه توسعه مترو، گفت: بخش شمالی خط یک میرداماد به سمت تجریش در دو فاز توسعه می‌یابد و طی سالهای 86 و 88 به بهره برداری می‌رسد و متروی شرق تهران نیز از دانشگاه علم و صنعت به سمت جاده دماوند طی دو مرحله 2 و 4 ساله توسعه یافته و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: احداث خطوط 3 ، 4، 6 و 7 نیز به تصویب شورای شهر تهران رسیده که با احداث این خطوط 90 کیلومتر خطوط فعلی به 200 کیلومتر افزایش می‌یابد.

معاون بهره‌برداری شرکت مترو تهران با تاکید بر این که بدون همکاری دولت احداث خطوط مترو امکانپذیر نیست ، تصریح کرد: طبق قولی که به مردم داده شده در صورت تخصیص اعتبارات لازم سالانه 10 کیلومتر به شبکه مترو تهران اضافه می‌شود که با توانایی‌هایی موجود حتی این رقم قابل افزایش است و به طور موازی می‌توان احداث چند خط مترو را با در اختیار داشتن اعتبار لازم آغاز کرد.

وی افزود: امسال بودجه متعلق به مترو از محل اعتبارات شهرداری، کاملا پرداخت شده و با همین اعتبار تا کنون مترو اداره شده و دولت هم هنوز اعتباری پرداخت نکرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت مترو افزود: بر اساس تصمیم‌گیری‌های مسوولان تبصره 13 بودجه 85، از این محل 23 میلیارد تومان اعتبار جاری به متروی تهران تعلق می‌گیرد.

ربیعی افزود: هنوز از میزان اعتبارات عمرانی تبصره 13، رقمی به شرکت مترو تهران اعلام نشده است؛ اما امیدواریم با قول مساعد مسوؤلان 50 درصد هزینه‌های عمرانی این تبصره به تهران داده شود.

وی گفت: 50 درصد بودجه عمرانی تبصره 13 ، 2 میلیارد دلار و 500 میلیارد تومان است که امیدواریم این مبلغ با صحبتهای انجام شده به متروی تهران داده شود.

معاون بهره‌برداری شرکت مترو تصریح کرد: هزینه احداث هر کیلومتر مترو تهران 50 میلیون دلار است که با 50 درصد بودجه تبصره 13 حدود 40 کیلومتر مترو (دو خط) احداث می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روند تخصص اعتبارات عمرانی باید سالانه تکرار شود تا هر چه سریعتر خط مترو تهران توسعه یافته و تکمیل شود.

کد خبر 3873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز