یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: به منظور فراهم آوردن راهی جهت انتخاب میشل سلیمان به عنوان رئیس جمهور این کشور، احتمال دارد نشست پارلمان برای اصلاح قانون اساسی روز سه‌شنبه 20 آذر برگزارشود.

طارق متری وزیر فرهنگ لبنان با بیان این خبر به خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: امکان ندارد برای انتخاب میشل سلیمان فرمانده ارتش لبنان به عنوان رئیس جمهوری این کشور، قانون اساسی لبنان را به روش غیر قانونی اصلاح کرد و من اطمینان دارم سلیمان نیز با این مسئله مخالف است.

متری در حالی این سخن را اظهار داشت که یک روز پیش از آن پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی لبنان در اختیار رئیس پارلمان این کشور قرار گرفت و به موازات آن جناح مخالف دولت سنیوره، معروف به معارضین، نیز از آمادگی خود برای امضای این پیش نویس خبر داده است.

به گزارش مهر، روزنامه النهار چاپ لبنان نیز گزارش داد: منابع آگاه خبری اعلام کردند که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان پیش از ظهر روز یازدهم دسامبر(سه شنبه 20 آذر) را برای تشکیل جلسه اصلاح قانون اساسی اعلام خواهد کرد. پس از اصلاح قانون اساسی نیز نشست پارلمانی انتخاب رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

اصلاح قانون اساسی لبنان به این خاطر انجام می شود که بنابر قانون اساسی این کشور، فرمانده ارتش نمی تواند نامزد ریاست جمهوری شود، مگر آنکه از دو سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری استعفا داده باشد، بنابراین نامزدی میشل سلیمان نیازمند اصلاح قانون اساسی است.

نشست پارلمان لبنان که قراربود روز گذشته(شنبه 17 آذر) برگزار شود برای هفتمین بار به تعویق افتاد و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور به روز سه شنبه 20 آذر موکول شد.

این درحالی است که دوم آذر دوره ریاست جمهوری امیل لحود به پایان رسید و درحال حاضر بنا به دستور امیل لحود درلبنان حالت فوق العاده برقرار است.

کد خبر 38699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز