دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساخت تونل فرایندی دشوار و پرزحمت است که روندی بسیار کند دارد، اما شرکت Boring معتقد است می‌تواند این کار را با سرعت بالاتری انجام دهد.

تونل

براساس گزارش نيواطلس، ايلان ماسك رئيس اين شركت و بنيانگذار شركت‌هاي تسلا و اسپيس‌ايكس با انتشار تصاويري از آغاز ساخت تونل‌هايي جديد در زير لس‌آنجلس خبر داد، عكس‌هايي كه حتي نشان مي‌دهند تونل‌ها با سرعتي بالا شكل گرفته‌اند. 

ايلان ماسك سال گذشته صحبت درباره اين تونل‌ها را به عنوان راهي براي حل معضل ترافيك شهر لس‌آنجلس آغاز كرد . در آن زمان كسي حرف‌هاي ماسك را جدي نگرفت اما اكنون در كمتر از يك سال شركت Boring نشان داد حرف‌هاي ماسك كاملا جدي بوده‌است.

ماسك در سال جولاي ادعا كرد تاييده كلامي دولت فدرال را براي ايجاد اين تونل‌هاي پرسرعت ميان نيويورك و واشنگتن دريافت كرده‌است. اين صحبت‌ها در ادامه و در ماه گذشته به وعده‌هاي فرماندار لس‌آنجلس مبني بر ساخت شبكه‌اي از تونل‌ها در زير شهر لس‌آنجلس ختم شد كه خودروها، عابران پياده و دوچرخه‌ها از آن عبور كنند.

تصاويري كه ماسك از تونل‌هاي جديد لس‌آنجلس منتشر كرده نشان از انگيزه بالاي شركت Boring در اجراي اين پروژه دارد. ماسك مي‌گويد طول اين تونل اكنون به 152 متر رسيده‌است اما طي سه تا چهار ماه آينده به 3.2 كيلومتر خواهد رسيد و پس از گذشت يك سال، تونل‌هاي اين شركت كل بزرگراه‌هاي اصلي لس‌آنجلس را پوشش خواهند داد.

تونل‌ها در هر كيلومتر از طول خود داراي رمپ‌هاي ورودي و خروجي خواهند بود و رانندگان يا عابران مي‌توانند با كمك اتاقك‌هاي مخصوصي از سطح زمين خود را به داخل تونل‌ها رسانده و يا از آنها خارج شوند.

کد خبر 386741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha