مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس معتقد است افراد به زودی قادر خواهند بود در عرض چند دقیقه از شهری به شهر دیگر سفر کنند.

فضاپیما

براساس گزارش BBC، ماسك اين وعده را در كنگره بين‌المللي نجوم كه در ادلايد استراليا برگزار شد داده‌است. در ويديوي معرفي اين طرح، كه در اين كنگره به نمايش درآمد، سفر لندن تا نيويورك در عرض 29 دقيقه ممكن خواهد‌شد.

ایلان ماسک موسس و بنيانگذار شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا می‌گوید شرکت اسپیس ایکس از سال آینده ساخت سفینه‌ای را آغاز خواهد کرد تا در سال 2024 بتواند انسان را به سياره مریخ ببرد.

ماسک

ماسک که در کنگره جهانی نجوم گفت شرکت اسپیس‌ایکس اکنون قصد دارد تمام تمرکز خود را بر یک نوع فضاپيما به نام بی‌اف‌آر بگذارد، سفینه‌ای که هم می‌تواند سفر از هر نقطه کره زمین به نقطه دیگر را به زیر یک ساعت برساند و هم برای سفر فضایی استفاده شود.

در ویدئوی معرفي بی‌اف‌آر عنوان شده که این سفینه می تواند فاصله بین هر شهر در سياره زمین را زیر یک ساعت طی کند و بیشتر مسافرت‌های طولانی را به زیر نیم ساعت برساند. حداکثر سرعت بی اف آر به 27 هزار کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ماسک سال پیش در همین کنگره برای اولین بار برنامه خود را برای سفر به مریخ را مطرح کرد و امسال نيز جزئیات بیشتری را درباره اين سفر مطرح کرد. به گفته وي مهمترین نکته درحال حاضر يافتن راهی برای تامین بودجه پروژه بوده‌است و اکنون اسپیس ایکس می‌داند که باید چطور این کار را بکند، تجمیع تمام فعالیت‌های شرکت بر یک پروژه- پروژه‌ای که تمام نیازهای مشتریان را در قالب یک محصول عرضه کند.

به عبارت دیگر، بی‌اف‌آر به پروژه‌اي تبديل مي‌شود كه ماهواره در مدار قرار خواهد داد، محموله به ایستگاه فضایی خواهد برد، مسئوليتي كه درحال حاضر بر عهده موشک‌های دراگون و فالکون 9 است، و هم به ماه و مریخ مسافر خواهد برد و در سياره زمین نيز برای سفرهای نقطه به نقطه استفاده خواهد شد.

ماسك در اين كنگره گفت آنچه بیشتر مردم به آن سفر طولانی می‌گویند در اين پروژه در کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد. بعضی از مشتریان محافظه‌کار هستند و می‌خواهند پیش از آنکه خود با بی‌اف‌آر سفر کنند چند بار سفرهای آن را ببینند. بنابراین برنامه ما ساخت ناوگانی از موشکهای فالکون 9 و دراگون است تا اگر مشتریانی راحت بودند که با موشک و سفینه قدیمی سفر کنند بتوانند این کار را بکنند. اما تمام منابع ما به بی اف آر تخصیص خواهد یافت.
کد خبر 383868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha