همشهری آنلاین: رئیس هفدهمین همایش سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: پوسیدگی دندان بعد از سرماخوردگی، دومین بیماری عفونی قرن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر امیر قاسمی متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با اشاره به اینکه بعد از سرماخوردگی پوسیدگی دندان دومین بیماری عفونی قرن و یکی شایع‌ترین بیماری عفونی در کشورهای جهان سوم به شمار می‌رود، افزود: رسانه‌ها در بالا بردن افزایش آگاهی مردم در پیشگیری و بهداشت دندان‌ها نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

وی در آستانه برگزاری هفدهمین همایش سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، اظهارداشت: این همایش ۱۰ تا ۱۲ آبان ۹۶ در هتل اسپیناس پالاس با هدف ارتقای سطح علمی همکاران و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در جهت بهبود و درمان در حیطه دندانپزشکی ترمیمی با حضور سخنرانانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، لبنان، ترکیه، امریکا برگزار می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: حیطه کار ما از آنجا که درصد عمده‌ای از درمان‌ها را در مطب دندانپزشکی به خود اختصاص می‌دهد و بیشترین مراجعه کننده برای درمان در حیطه پوسیدگی است، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی گفت: پوسیدگی دندان‌ها هنوز درصد زیادی از مردم را درگیر خود کرده و به رغم تلاش‌هایی که در ایران انجام شده شاخص DMF دندان‌ها بالا رفته و این رشته پیشرو در برخورد با پوسیدگی‌هاست و باید با استفاده از ابزارهای علمی بتوانیم به مقابله با پوسیدگی برآییم.

قاسمی اظهار داشت: اخیرا زیبایی و درمان‌های زیبایی هم جای وسیعی در تمام حیطه‌های پزشکی و دندانپزشکی به خود اختصاص داده که در این حیطه هم دندانپزشکی ترمیمی نیز مسئولیت عمده‌ای از این درمان‌ها را بر عهده دارد.

وی گفت: اعتقاد دارم که رشته تخصصی ما وظیفه عمده درمان‌های دندانپزشکی مورد نیاز جامعه را بر عهده دارد و هر حرکت علمی در این راستا منجر به پیشرفت و بهبود وضعیت بیماران خواهد شد.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی تصریح کرد: نقش مهم رسانه‌ها در تمام دنیا در بالا بردن افزایش آگاهی مردم در پیشگیری و بهداشت دندان‌ها برای رفع پوسیگی بسیار موثر است تا جلوی این عارضه را که منجر به صدمات جسمی و هزینه گزافی برای بیمار می‌شود را گرفت.

کد خبر 386576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha