همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: گروه‌های پر خطر قبل از سفر به عراق، واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

واکسن

به گزارش مهر، دکتر محمد مهدی گویا تصریح کرد: گروه‌های پر خطر بیماری آنفلوانزا شامل افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، افراد با نارسایی کلیه و کبد، افرادی که تحت درمان داروهای ضد سرطان و یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن قرار دارند و بیماران دیابتی نوع پیشرفته، باید قبل از سفر زیارتی خود به عراق، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی یادآور شد: توصیه نمی‌کنیم که تمام زائران واکسن آنفلوانزا تزریق کنند اما گروه‌های پر خطر حتما باید با مشورت پزشک، اقدام به تزریق این واکسن کنند و پس از آن عازم سفر زیارتی به عراق شوند. در غیر این صورت ممکن است به آنفلوانزای شدید مبتلا شوند و جان آنها به خطر بیفتد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در راهیپمایی اربعین سال گذشته، مواردی از آنفلوانزا در زائرانی که به کشور بازگشتند، مشاهده شد و در برخی از شهرهای کشور، موج اول آنفلوانزا با برگشت این زائران آغاز شد.

گویا اظهار داشت: پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا در برخی از گروه‌های سنی و بیماران، بسیار مهم و اساسی است. ابتدا باید مراقبت کنند تا به آنفلوانزا مبتلا شود، به نوع شدید ابتلا پیدا نکنند، کار آنها به بیمارستان نکشد و در صورت نیاز به مراجعه به بیمارستان، به خوبی مراقبت و درمان شوند تا مبادا دچار عوارض شدید آنفلوانزا و مرگ ناشی از آن شوند.

وی تاکید کرد: بیماری‌های اسهالی و آنفلوانزا، بیماری‌های مهمی هستند که زائران حتما باید مراقب باشند تا به آنها مبتلا نشوند و اگر هر یک از زائران دچار علائم این بیماری‌ها شدند، حتما با ماموران بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تماس باشند چراکه این ماموران در تمام طول مسیر و محل اقامت زائران تا مرزهای غربی حضور دارند و در داخل خاک عراق نیز توسط جمعیت هلال احمر خدمات بهداشتی و درمان ارائه می‌شود.

کد خبر 386057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha