پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران بر تاثیر روابط عمومی‌ها بر روح و روان شهروندان تاکید کرد و حرکت هدفمند آنها برای انجام رسالتشان را خواستار شد

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمدباقر قالیباف که پیش از ظهر امروز در جمع مدیران روابط عمومی مناطق 22 گانه شهرداری تهران حضور یافته بود با بیان اینکه برخی روابط عمومی را در حوزه مدیریتی و برخی دیگر از جنس هنر می‌دانند، گفت: روابط عمومی ترکیب علم و هنر است.

وی افزود: روابط عمومی‌ها می‌بایست با طرح و برنامه به صورت هدفمند و با تلاش و سعی به سمت رسیدن به اهداف خود که رسالت سازمانی شان است در حرکت باشند و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست.

قالیباف با بیان اینکه اولین هدف روابط عمومی ها انجام رسالت سازمانی خود است ، گفت: وقتی این کار را انجام دادیم می توانیم روابط عمومی ها را  پل ارتباطی بین سازمان و مردم ، مردم و سازمان ، مدیران و مردم و تعریف های دیگر بدانیم بنابراین وقتی برای مدیری حفظ میزش مهم است یعنی آن مدیر به دنبال رسالت سازمانی خود نیست.

به گفته شهردار تهران کار گنجی است که نیاز به ساختار ، پول و اختیار ندارد زیرا همه این ها را در خود دارد .

وی بار دیگر به رسالت سازمانی روابط عمومی ها اشاره کرد و با بیان اینکه باید توجه کنیم که از رسالتمان فاصله نگیریم ، گفت: اگر مدیر روابط عمومی بخواهد تنها رضایت شهردار خود را به دست آورد از رسالت خود فاصله گرفته است البته به این معنی نیست که با او همکاری نکند چون زیر نظر او کار می کند و باید به او کمک کند اما کمک کردن با راضی نگه داشتن متفاوت است.

قالیباف بخشی نگری را یک نوع بت پرستی مدیریتی دانست و گفت: روابط عمومی ها باید به سمتی بروند که این قدرت را داشته باشند تا  قادر به اقناع و تغییر گر مثبت ذائقه مردم باشند.

وی با بیان اینکه ما در شهر با روح و روان مردم طرفیم نه ساختمان ها و ماشین ها ، گفت: بیشترمشکلات شهر ناشی از مسایل حقوقی و فرهنگی است که روابط عمومی ها می توانند در حل این مسائل کمک کنند.

شهردار با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید مردم را به حقیقت و واقعیت نزدیک تر کنند ، گفت: شما همچنین باید اعتماد سازی که بزرگترین سرمایه است را انجام دهید تا مردم قبول کنند که ما دروغ نمی گوییم البته مردم متوجه می شوند که کاری ظاهری انجام شده یا عمقی.

قالیباف در خصوص اظهارات تعدادی از مدیران روابط عمومی مبنی بر اختصاص ردیف بودجه هم گفت : این که باید ردیف بودجه داشته باشید درست است که ما این موضوع را پیگیری و بررسی می‌کنیم.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه تعدادی از مدیران روابط عمومی مناطق به بیان نظرات و طرح مشکلات و پیشنهادهای خود پرداختند.

کد خبر 38461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز