چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۴:۱۴
۰ نفر

فروشندگان لپ‌تاپ دوباره شمارش اسکناس‌های درشت را شروع کرده‌اند.

خبر ورود مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار، فروشندگان این محصول را ذوق زده کرد و باعث شد بازار لپ‌تاپ پایتخت جان نصفه و نیمه ای بگیرد.

 یک  ماهی می‌شد که خبر ترخیص نشدن لپ‌تاپ‌ها توسط گمرک امام‌خمینی بازار را در کما فرو برده و باعث شده بود تا قیمت‌ها افزایش یابد، حتی بسیاری از فروشندگان لپ‌تاپ  را در این مدت از فروش نوت‌بوک‌هایی که مشتری‌های زیادی دارد خودداری کردند و این لپ‌تاپ‌ها در انبار نگاه داشتند.

این عوامل باعث شده بود تا جو کلی بازار لپ‌تاپ در پایتخت به هم بریزد به‌ویژه آنکه چند ماهی می‌شد که متقاضیان خرید نوت‌بوک زیاد شده بودند.دراین مدت،از طرف بسیاری از کارشناسان، فروشندگان و فعالان بازار گمرک مسبب اصلی این بی‌نظمی معرفی شد به همین دلیل این نهاد دولتی به سرعت دست به کار شد و طرف چند هفته سرعت خود را در ترخیص کالا اضافه کرد، در نتیجه در هفته اخیر شاهد عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار و بازگشت قیمت‌ها به نرخ عادی بودیم.

 البته هنوز هم صحبت‌های ضد و نقیضی در بازار شنیده می‌شود. اما اگر سری به مجتمع پاپتخت بزنید شاهد چرخش قیمت‌ها خواهید بود و دیگر با خیال راحت‌تری می‌توانید سفارش خرید یک لپ‌تاپ بدهید.

فروشندگان لپ‌تاپ که به نظر می‌رسد بدشان نمی‌آید که قیمت‌ها همچنان بالا باشد می‌گویند مدل‌های جدیدی وارد بازار نشده و روال کار مثل گذشته است اما گمرک به صراحت ادعای فروشندگان لپ‌تاپ را رد می‌کند و معتقد است: وضعیت ترخیص لپ‌تاپ  سر و سامان گرفته است.در مقابل گروهی از نمایندگان فروش سخنان گمرک را تائید می‌کنند و از ورود مدل‌های جدید به بازار طی 3 یا   4 روز اخیر خبر می‌دهند.

به طوری که قیمت لپ تاپ طی این روزها بین 20 تا 50 هزار تومان کاهش یافته است.

کد خبر 38397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز