سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه‌های پارلمانی احزاب آلمان، اولین نشست خود بعد از انتخابات اخیر را برگزار کردند.

 در حال حاضر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تشکیل دولت ائتلافی جدید با چالش بیشتری روبه‌روست. با این حال محتمل‌ترین گزینه برای دولت ائتلافی، ائتلاف حزب مرکل با حزب دموکرات‌های آزاد طرفدار تجارت و سبزهاست.

در همین راستا مرکل اعلام کرد كه می‌خواهد با آنها و همچنین سوسیال دموکرات‌ها، حزب ائتلافی دولت پیشین دیدار کند.

همچنین امروز مرکل با نمایندگان حزب راست افراطی AfD که برای اولین بار وارد پارلمان آلمان شده است، نیز دیدار و گفت‌وگو مي‌کند.

در این میان تنها پس از گذشت ساعاتی از ورود حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان به پارلمان برای اولین بار ، رهبر این حزب اعلام کرد که او در میان نمایندگان پارلمان این حزب نخواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس،فراوکه پتری پس از اعلام این‌که در میان نمایندگان این حزب در بوندستاگ آلمان حضور ندارد ، کنفرانس خبری را ترک کرد.

خروج یکی از چهره های شاخص حزب راست افراطی گمانه زنی‌ها بر تشدید اختلاف‌هاي درونی میان اعضای این حزب را به واقعیت نزدیک‌تر کرده است.

انتظار می‌رفت بعد از راه یافتن حزب دست‌راستی آلترناتیو برای آلمان به بوندستاگ، فراوکه پتری جزو نمایندگان آن در برلین باشد. اما این سیاستمدار ۴۲ ساله در برلین اعلام کرد که او جزو فراکسیون ۹۴ عضوی حزب‌اش در پارلمان نخواهد بود.

پتری روز یکشنبه توضیح داد هدفش در پارلمان فدرال این است که مقدمات تغییر حکومت را تا انتخابات ۲۰۲۱ بچیند اما در مورد نقش‌اش در جناح آینده حزبی چیزی نگفت.

او به این سوال که آیا با یک مقام به عنوان معاون رئیس پارلمان آلمان راضی خواهد بود، جواب داده بود که نقطه مرکزی برای او محتواست، نه "نمایندگی صرف".

این اقدام پتری در واقع نتیجه منازعه رو به افزایش درون حزبی بر سر رهبری با دو نامزد اصلی دیگر الیس وایدل و الکساندر گاولند است.

کد خبر 383527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha