جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: توفان شدیدی شمال و شرق آلمان را درنوردید و خرابی‌های فراوانی و دستکم ۷ قربانی بر جا گذاشت. درختان زیادی از ریشه کنده شدند و حرکت قطارها در بسیاری از شهرها متوقف شد.

توفان شدید در آلمان دست‌کم هفت قربانی گرفت

به گزارش دويچه وله، راه آهن آلمان اعلام کرده که تاخیر و اختلال در برنامه حرکت قطارهای بین شهری در ایالت‌های شمال و شرقی تا ساعت‌های پایانی روز جمعه (۶ اکتبر/ ۱۴ مهر) ادامه داشته باشد.

شمار قربانیان توفان شدید روز گذشته در شمال و شرق آلمان دست‌کم هفت نفر اعلام شده است. در ایالت براندن‌بورگ در شرق آلمان سه نفر در خودروهای خود و یک نفر دیگر هنگامی که شاخه‌های شکسته درختان را از خیابان کنار می‌زد جان خود را از دست دادند.

در هامبورگ نیز درختی که از ریشه کنده شده بود روی یک خودرو فروافتاد و در اثر آن زنی ۵۴ ساله کشته شد. دو حادثه مشابه در برلین و در نزدیکی شهر شورین، مرکز ایالت مکلن‌بورگ-فورپومرن منجر به مرگ یک زن و یک راننده کامیون شد.

روز ‌پنجشنبه نیروهای پلیس و آتش‌نشانی به ساکنان بسیاری از شهرهای شمال و شرق آلمان توصیه کردند که تا حد امکان از حضور در خیابان‌ها خودداری کنند. تعداد زیادی در حوادث روز گذشته مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

  • توقف حرکت قطارها

با آغاز توفان شدید، راه‌آهن آلمان حرکت قطارها در ایالت‌های شمالی و بخش بزرگی از شرق کشور را متوقف کرد. در بسیاری از مسیرها درختان از ریشه کنده شده و شاخه‌های شکسته روی ریل قطار افتاده و در مواردی به تاسیاست برق‌رسانی آسیب رسانده بودند.

یکی از سخنگویان راه‌آهن آلمان روز گذشته به خبرنگاران گفت مشخص نیست که رفت و آمد قطارها چه زمانی به حالت عادی بازگردد. او افزود که ده‌ها قطار در ایستگاه‌های مرکزی راه‌آهن به اسکان مسافران سرگردان اختصاص داده شده است.

توفان شدید برنامه پرواز هوا‌یماهای مسافربری را نیز دچار اختلال کرد. در شهرهای هانوفر و برمن چند پرواز به مقصد یا از مبداء استانبول و آمستردام انجام نشد.

  • اختلال در پرواز هواپیماها

همچنین پرواز هواپیماها در شمال و شرق آلمان با تاخیرهای زیادی روبرو شد و در شهرهایی مانند هامبورگ حرکت مترو به سوی فرودگاه برای چند ساعت انجام نشد.

توفان روز پنج‌شنبه مدت زمان زیادی طول نکشید اما بسیار شدید بود و در ایالت‌های نیدرزاکسن، هامبورگ، برلین، براندن‌بورگ و زاکسن خسارت‌های زیادی به جا گذاشت.

مطابق گزارش‌ها آتش‌نشانی در هامبورگ بیش از ۸۰۰ عملیات انجام داده است. در این شهر برای حدود دو ساعت وضعیت اضطراری اعلام شده بود. در شهر ساحلی ویلهلمز هافن یک جرثقیل غول پیکر تخلیه بار هزار تنی کاملا درهم شکسته شد.

در ساعت‌های پایانی روز پنج‌شنبه و بامداد جمعه همچنان در برخی از مناطق شمالی و شرق آلمان باد شدید می‌وزید اما به گفته‌ی اداره هواشناسی وضعیت دیگر اضطراری نیست. هنوز از میزان خسارت‌های مادی توفان روز گذشته گزارش دقیقی منتشر نشده است اما گمان می‌رود به شهروندان و تاسیسات شهری میلیون‌ها یورو خسارت وارد شده باشد.

کد خبر 384273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha