سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز ۳ اکتبر (۱۱ مهر) میزبان پرایوت چان اوچا، رئیس خونتای تایلند خواهد بود. این دیدار در کاخ سفید و با هدف گسترش همکاری و روابط دوستانه میان دو کشور انجام می‌شود.

آمریکا و تایلند در پی کودتای انجام شده توسط پرایوت چان اوچا، نخست‌وزیر فعلی و رئیس سابق ارتش تایلند، در سه سال گذشته، روابط پرتنشی را تجربه کرده‌اند. با این حال، پرایوت در فوریه گذشته در اجلاس سران آسه‌آن و در آمریکا ، با باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق این کشور دیدار کرد.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال از سرگیری روابط میان آمریکا و شریک کلیدی و متحد دیرینه‌ آسیایی خود، پادشاهی تایلند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،ارتش تایلند از زمان سرنگونی دولت یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق این کشور در سال 2014، بر اساس قوانین سختگیرانه سلطنتی  مخالفانش را زندانی و اعتراض‌ها در این کشور را ممنوع کرده و همچنین پیگردهای قانونی علیه مخالفانش را تشدید کرده است.

اما ژنرال‌هایی که هم‌اکنون اداره تایلند را در دست دارند، علاقه‌ای ندارند که برای اقدام‌هاي ضد حقوق بشر خود مورد انتقاد ترامپ قرار گیرند. تایلند متحد وفادار سابق آمریکا بود و پس از کودتا به پکن نزدیک شده است.

بر اساس این بیانیه، در دیدار پرایوت از آمریکا، دو طرف درباره "راه‌های تقویت و گسترش روابط دو جانبه و افزایش همکاری‌ها در منطقه اقیانوس هند و آرام" به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

این دیدار در پی دعوت ترامپ از پرایوت در تماسی تلفنی میان این دو در ماه آوریل مطرح شد.

کد خبر 383501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha