همشهری آنلاین: مخالفان دولت تایلند با گذاشتن ماسک شخصیت کارتونی پینوکیو بر صورت، نخست وزیر این کشور را به دلیل تاخیر در برگزاری انتخابات تایلند درغگو خواندند.

تظاهرات مخالفان دولت در تایلند به شیوه ای جدید

به گزارش ایرنا دولت تایلند از زمان روی کار آمدن با کودتای نظامی در سال 2014، بارها قول برگزاری انتخابات را داده که در آخرین بار نوامبر سال گذشته میلادی (آبان 96) موعد برگزاری انتخابات بود که آن هم به تعویق افتاد.

مسئولان دولتی که توسط ارتش انتخاب شده اند، سال گذشته با تغییر قوانین انتخابات، برگزاری آن را به ابتدای سال آینده میلادی (2019) موکول کردند.

تصمیم دولت باعث افزایش اعتراض‌ها و تجمعاتی شد که ضد دولت و حامی انتخابات هستند که در هفته‌های گذشته تعداد این تجمعات بیشتر از همیشه بوده است.

یکی از تجمع کنندگان به رسانه‌های محلی گفت که دلیل گذاشتن ماسک پینوکیو با دماغ دراز بر صورت، این است که این شخصیت کارتونی هنگام دروغ گفتن، دماغش دراز می‌شد که با این حساب نماد خوبی برای توصیف دروغگو بودن نخست وزیر این کشور است.

تجمع کنندگان شعار می‌دادند: دروغ کافی است. دیکتاتوری باید تمام شود. نوبت مردم است. ما باید بتوانیم امسال رأی بدهیم.

تجمع کنندگان همچنین عدد سه را با انگشتان خود نشان می‌دادند که شعار اصلی آن‌ها را یادآوری می‌کند: اول، انتخابات باید امسال برگزار شود. دوم، پایان دیکتاتوری و سوم احیای دموکراسی دراین کشور.

حدود 100 پلیس به محل این تجمع در محوطه دانشگاهی اعزام شده بودند، اما در برگزاری تجمع دخالت نکردند.

مقامات تایلند هنوز واکنشی به تجمعات اخیر نشان نداده اند اما یک سخنگوی دولت هفته پیش اظهار کرد: دولت دغدغه این تجمعات را ندارد و به پلیس برای حفظ آرامش و اجرای قانون اطمینان دارد.

«پرایوت چان اوچا »، نخست وزیر تایلند هفته پیش در اظهار نظری درباره فعالان جوان گفته بود که آن‌ها باید به فکر درس خواندن باشند و نباید فکر کنند که می‌توانند کشور را تغییر دهند.

تجمعات ضد دولتی قرار استآخر هر هفته در بانکوک و دیگر شهرهای تایلند در ماه های مارچ و آوریل (اسفند و فروردین) برگزار شود. همچنین قرار است بین روزهای 19 تا 22 مه (29 اردیبهشت تا 1 خرداد) که چهارمین سالگرد کودتای نظامی در تایلند محسوب می‌شود، تظاهرات بزرگی شکل گیرد.

یکی از فعالان این تجمعات در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد: ما از همه مردم کشور می‌خواهیم تا بیرون بیایند و به ما ملحق شوند.

در تظاهرات مشابه ماه گذشته در تایلند، هفت فعال و 43 شرکت کننده در تجمعات، به دلیل آشوب و برهم زدن نظم عمومی بازداشت شدند.

کد خبر 399415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha