مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات جدید نشان داده است، مصرف گوشت و فرآورده‌های آن نظیر سوسیس و کالباس می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۲۳ درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محققان سنگاپوری با تکیه بر نتایج یک مطالعه می‌گویند: مصرف گوشت خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 23 درصد افزایش می‌دهد.

پژوهشگران باور دارند،‌ یکی از دلایل این موضوع داشتن آهن بالای گوشت قرمز است که زمینه ابتلا به دیابت را فراهم می‌کند.

این محققان می‌گویند، ممکن است خوردن مرغ نیز تا حدی زمینه ابتلا به دیابت را فراهم کند؛ لذا توصیه می‌کنند سینه مرغ که دارای آهن کمتری نسبت به ران مرغ است، مصرف شود.

دانشمندان با یادآوری این موضوع که خوردن گوشت حتی در دوره زمانی کوتاه ،شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد،‌ افزودند: محتوای بالای اسیدهای چرب اشباع گوشت قرمز یکی از دلایل اصلی وجود این ارتباط است.

پژوهشگران توصیه می‌کنند مردم به جای مصرف گوشت، پروتئین‌های باکیفیت مانند ماهی و ماکیان یا محصولات لبنی کم چرب که چربی‌های اشباع آنها پایین است، مصرف کنند.

محققان سنگاپوری با بررسی بیش از 63 هزار نفر که بین 45 تا 74 سال سن داشتند دریافتند، مصرف گوشت و فرآورده‌های نظیر سوسیس و کالباس می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 23 درصد افزایش دهد.

پروفسور دانشگاه سنگاپور می‌افزاید: ما نیاز به حذف کامل گوشت از برنامه غذایی نداریم؛ فقط باید مصرف روزانه آن را کاهش دهیم و اگر تعادل را حفظ و سعی کنیم مواد مغذی که در گوشت وجود دارد را از دیگر مواد غذایی تأمین کنیم، قطع به یقین سلامتی خود را حفظ خواهیم کرد.

مدیر سیاست، تحقیق و نظارت در هیأت مدیره ارتقاء سلامت سنگاپور (HPB) در پایان گفت: یک رژیم غذایی سالم به همراه ورزش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ ما به مردم تمام کشورها توصیه می‌کنیم با توجه به شیوع انواع سرطان و دیابت توصیه محققان را نسبت به پیروی از یک رژیم غذایی درست و انجام روزانه ورزش جدی بگیرند.

کد خبر 381444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha