همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در پنج ماه اول امسال بیش از ۵۰ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های کشور به استان خوزستان اختصاص داشت.

۵۰ درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها در خوزستان است

به گزارش مهر، کیامرث حاجی‌زاده شنبه در کارگاه تخصصی آموزشی پیشگیری و مدیریت حریق در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اظهار کرد: استان خوزستان کلکسیونی از بحران‌های متعدد را با توجه به شرایط اقلیمی دارد؛ یکی از معضلات بحث زیرساخت‌ها در این استان است.

وی افزود: خوزستان در بخش زیرساختی دچار مشکل است و خیلی از زیرساخت‌ها قبل از انقلاب فراهم شده بود ولی بعد از جنگ تحمیلی نه تنها ترمیم نشد و توسعه پیدا نکرد بلکه در اثر جنگ دچار فرسایش هم شد.

حاجی‌زاده با اشاره به این که در بحث آب، برق، فاضلاب و سایر بخش‌های زیرساختی دچار مشکل هستیم، افزود: متأسفانه هیچ گونه پایگاه اطفای حریق در حوزه جنگل‌ها و حتی صنعتی (مادر صنعت در پتروشیمی، نفت، فولاد هستیم) ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تأکید بر این که استانی که باید به هواپیمای آب‌پاش مجهز باشد، از امکانات اولیه اطفای حریق در حوزه صنعتی به ویژه صنعتی و نفت و پتروشیمی برخوردار نیست، عنوان کرد: امروز شاهد رونمایی از دو بالگرد استندبای به صورت مستقر در استان خوزستان خواهیم بود تا از این به بعد هلی برد نیرو و یا آب‌پاشی را به موقع انجام دهیم. یکی از آنها در هوانیروز مسجدسلیمان و دیگری در اهواز یا دزفول مستقر می‌شود.

حاجی‌زاده بیان کرد: در پنج ماه اول امسال بیش از ۵۰ درصد حریق‌های کشور به استان خوزستان اختصاص داشت. البته امسال در بحث عرصه‌هایی که دچار حریق شد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی بیان کرد: مردم، سازمان‌های مردم نهاد، نیروی انتظامی، نیروهای بسیج، ارتش و سپاه همه پای کار بودند و با دست خالی به اطفای حریق می‌پرداختند. کاهش عرصه‌های دچار حریق در سال جاری به دلیل اقدام به موقع نیروها بوده است. مسئولان ملی باید در خوزستان به دو بخش اطفای حریق و سیلاب کمک‌های ویژه‌ای داشته باشند. باید در این دو زمینه فکری اساسی برای استان خوزستان داشت چون تمام مدل‌های آب و هوایی را دارد.

این کارگاه با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی، پیشگیری به موقع، اقدام و مقابله سریع، همکاری در اطفاء و جبران آسیب‌ها و خسارت‌ها برگزار شد.

کد خبر 379703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha