همشهری آنلاین: نشریه نظامی «اَوِیشنیست» (Aviationist) از جزییات طرح احتمالی آمریکا برای اقدام نظامی علیه کره شمالی و مراحل آن پرده برداشته و نوشت مرحله اول درگیری نظامی با پیونگ یانگ آغاز شده است.

 جزییات طرح احتمالی آمریکا برای اقدام نظامی علیه کره شمالی

به گزارش ایرنا، تارنمای این نشریه نظامی در آغاز گزارش خود در این باره نوشت: اگر چه بمب افکن های بی-1 لنسر بخش اصلی رزمایش های آمریکا را در شبه جزیره کره تشکیل داده اند و از ششم اوت 2016(16 مرداد 1395) تا حال از این بمب افکن ها در پشتیبانی از بمباران های بی وقفه عملیات فرماندهی اقیانوس آرام ایالات متحده آمریکا استفاده شده است، اما در نخستین لحظات نبرد احتمالی با کره شمالی جنگنده های بی-25 و موشک های تی ال ای ام جایگزین این بمب افکن ها خواهند شد.

اویشنیست در ادامه گزارش خود افزود: در واقع اگر آمریکا تصمیم بگیرد تا از تاکتیک جنگ سنتی برای حمله علیه پونگ یانگ استفاده کند، این جنگ با حملات هوایی و با پرتاب موشک های دریایی که از طریق کشتی های جنگی و یا زیردریایی ها شلیک می شوند، آغاز می شود و به دنبال آن بمب افکن های راهبردی و جت های جنگی وارد صحنه خواهند شد.

جنگ با کره شمالی چهار مرحله خواهد داشت: مرحله اول شامل چینش ابزارهای مورد نیاز در مکان های مناسب و جمع آوری اطلاعات لازم به منظور هدف گیری دقیق است. این مرحله در زمان حاضر به دست واشنگتن در حال اجرا است. ماهواره ها و جت های جاسوسی ماه هاست که کره شمالی را زیر نظر دارند و اگر واشنگتن واقعا تصمیم به حمله بگیرد، این اقدامات جاسوسی تشدید خواهند شد تا هدف ها برای دقایق ابتدایی جنگ دقیقا شناسایی شوند؛ بویژه پس از آن که کره شمالی خودروهای موشکی تی ای ال را در عرض کشورش به حرکت درآورده است.

احتمالا مرحله دوم شامل رزمایش نابودگرهایی خواهد بود که قابلیت پرتاب بیش از 90 موشک دریایی تاماهاک را دارند (از آنجا که این جنگنده ها حامل ترکیبی از موشک های تکاور و ضدهوایی هستند، در نتیجه در حقیقت توان پرتاب کمتر از 90 موشک را دارند). افزون بر این، در این مرحله از زیردریایی ها نیز می توان برای پرتاب «تی ال ای ام» ها استفاده کرد.

در مرحله سوم بمب های راهبردی از آمریکا و از گوام به سمت اهداف خاصی چون پناهگاه ها و تاسیسات زیرزمینی در پیونگ یانگ شلیک خواهند شد. در گام بعد، تعداد محدودی جنگنده بی-2 و به دنبال آن ها چند بی-1 و احتمالا چند بی-52 نیز وارد کار خواهند شد.

در مرحله چهارم هواپیماهای جنگنده با پرواز پایگاه های زمینی و یا ناوهای هواپیمابر، وارد صحنه خواهند شد تا موشک های بالستیک متحرک و دیگر مهمات کره شمالی را هدف قرار دهند و از حمله تلافی جویانه این کشور جلوگیری کنند، هرچند دستیابی به این هدف چندان آسان نیست زیرا بسیاری از این مهمات و سلاح ها زیر زمین پنهان شده و یا در نقاط مختلف پراکنده شده اند.

به هر روی، سامانه ضدموشکی «تاد» و سپر دفاع موشکی، در صورت بالا گرفتن درگیری ها، موشک های ارسالی را به سوی کره جنوبی دفع خواهند کرد.

در پایان از پهبادهای آر کیو-4 گلوبال هاوک برای تخمین میزان خسارت های جنگی استفاده خواهد شد.»

این تارنمای غربی در پایان با تاکید بر برتری نظامی طرف آمریکایی نوشت: جت های ای-6 مرکوری نیروی دریای آمریکا از بین تمام سلاح های دیگر ارتش آمریکا، نقش عمده ای رادر جنگ میان واشنگتن و پیونگ یانگ ایفا خواهند کرد. نوعی از این جنگنده ها وجود دارد که مجهز به سیستم VIOP امنی بوده که قابلیت مخابره روی تمام امواج رادیویی، ماهواره های تبلیغاتی و اینترنت را دارد.

کد خبر 379117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha