شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «فرمان الهی» به عنوان نماینده سوئیس در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین،‌ فیلم «فرمان الهی» ساخته «پترا وُلپ» که امسال در جشنواره فیلم ترایبکا موفق به کسب سه جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم شد، نماینده سینمای کشور سوئیس در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهد بود.

داستان فیلم که در سال ۱۹۸۱ در روستایی کوچک در سوئیس اتفاق می‌افتد با بازی «ماری لونبرگر» درباره زنی است که برای رسیدن به زنان به حق رای در این منطقه تلاش می‌کند.

این فیلم که در سینماهای سوئیس اکران بسیار موفقی داشت، در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار بلیت در این کشور فروخته است و در جوایز ملی سینمای سوئیس نیز جوایز بهترین بازیگر زن و بایگر نقش مکمل زن را به دست آورد اما در شاخه بهترین فیلم، رقابت را به انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» واگذار کرد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند.

در ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در انتها پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شود.

تاکنون تنها کشور سوئیس نماینده خود را برای اسکار 2018 انتخاب کرده است.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۴ اسفند) برگزار خواهد شد. سال گذشته اصغر فرهای با فیلم «فروشنده» توانست دومین اسکار خارجی را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.

کد خبر 378355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha