سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

کتابی که در ۲۰۰۲ با نام اصلی Film and Nationalism با ویراستاری و مقدمه آلن لارسن ویلیامز در دانشگاه راتگرز آمریکا منتشر شده بود، پس از ۱۵ سال با ترجمه فرزام امین‌صالحی ازسوی انتشارات علمی و فرهنگی به بازار آمد.

کتاب

 به گزارش همشهري، «سينما و ناسيوناليسم» كه «فيلم و ملي‌گرايي» هم نامي مناسب براي آن است، با مقدمه‌اي 30صفحه‌اي آغاز مي‌شود و 4سرفصل در تشريح مفهوم كلي سينما و ملي‌گرايي دارد؛ چشم‌اندازهاي تئوريك، سينماهاي ملي، روابط بين‌المللي و آينده جهاني. تبيين دوباره سينماهاي ملي، مفهوم سينماي ملي و تحليل فيلم در فرهنگ‌پژوهي 3مقاله فصل اول هستند. سينماي استراليا چون يك سينماي ملي، وصيت دكتر گوبلز و جنگ مسخره جنسيت‌ها در سينماي فرانسه در فصل دوم آمده و علاقه‌مندان مي‌توانند 2مقاله سياست هجوم منتقدان سينماي غرب به خاوردور و هاليوود، قوم‌نگاري و استعمار فرهنگي را در فصل سوم بخوانند.

آيا سينماي آمريكا هنوز وجود دارد و تجارت جهاني فيلم و جريان‌هاي فرهنگي جهاني هم در فصل آينده جهاني آمده است. مخاطب با خواندن اين كتاب 330صفحه‌اي مي‌تواند به پاسخ اين پرسش‌ها برسدكه سينما چه تأثيري بر حال و هواي ملي دارد؟ آيا مفهوم مليت در فيلم‌ها به سود فرهنگ بازنمايي جهاني رو به فروپاشي مي‌رود؟ آيا سينما شكلي تأثيرگذار از تبليغات ملي است؟ استفان كرافتس، اندرو هيگسن، مارتا ولفن‌اشتاين، تام ارگان، اريك رنتشلر، جاناتان رزنبام و... نويسندگان مقاله‌ها هستند كه چكيده آثار و فعاليت‌هاي آنها در بخش پاياني به چشم مي‌خورد. چاپ اول سينما و ناسيوناليسم در هزار نسخه به بهاي 25هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 378109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha