دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

مجموعه داستان‌های کوتاه گروهی از بانوان نویسنده در قالب کتاب «سارای» از سوی نشر ایران‌بان منتشر شد و به بازار آمد.

کتاب

به گزارش همشهري، نسرين اربابي، عذرا ايپكچي، مريم توكليان، مريم ذبيحي، آزيتا رضواني، پريچهر رفيعيان، مهرناز كرمي، منور معزي و نسرين مختارزاده نويسندگان اين كتاب 156صفحه‌اي به‌ترتيب حروف الفبا هستند و كار تصويرسازي آن را هم مختارزاده بر‌عهده داشته است.

ازجمله ويژگي‌هاي ساراي مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه تمام پديدآورندگان آن بانواني هستند كه بيش از 10سال در دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي خودشناسي، خودسازي و مهارت‌هاي ارتباطي زندگي حضور فعال و مستمر داشته و در نخستين تجربه نويسندگي سراغ نگارش داستان‌هاي كوتاه رفته‌اند. نخستين سرگذشت اين مجموعه با شعري به زبان آذري آغاز مي‌شود كه معني آن از اين قرار است: بالاي كوه رفتم و سرگذشتم را روي سنگ نوشتم تا هر كس مي‌گذرد بخواند و بداند چه‌ها بر من گذشت.

كتاب با يك مقدمه كوتاه آغاز مي‌شود و پس از آن به‌ترتيب اين داستان‌ها و مطالب قرار گرفته‌اند: پنجره، لارين، كوير، قهوه سوخته، سفر، تبعيض، شانس، پل، دل‌نوشته، مهرنگاره‌ها و تلفن. ساراي كه در زبان آذري به معني‌ماه شب 14است، در آخرين روزهاي تيرماه رونمايي شد و علاقه‌مندان مي‌توانند چاپ اول آن را در شمارگان 500نسخه به بهاي 15هزار تومان تهيه كنند.

کد خبر 377983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha