شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

شصت‌ودومین رمان از مجموعه ادبیات برتر انتشارات کتاب نیستان در قالب کتاب «فردا مسافرم» به قلم مریم راهی روانه بازار شد و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات داستانی ایران قرار گرفت.

کتاب

به گزارش همشهري، راهي كه دانش‌آموخته رشته زبان‌شناسي است و پيش از اين رمان «يوما» را در ستايش و شرح زندگي حضرت خديجه كبري(س)، بزرگ‌بانوي تاريخ اسلام نوشته، اين بار سراغ چشمه جوشان فرهنگ عاشورا رفته و داستاني عاشقانه را در دل روزهاي پرمصيبت پس از ظهر روز دهم محرم سال 61هجري قمري روايت كرده است.

ماجرا درباره دختري عاشق‌پيشه از اهالي كوفه است كه پدرش روزگاري نه‌چندان دور سفير امام علي(ع) بوده و براي جنگيدن با دشمنان حسين(ع) از كوفه خارج شده است. پدر چند روز پس از عاشورا به خانه بازمي‌گردد و از حيرت آنچه ديده قادر به حرف‌زدن نيست.

در همين حال، كاروان اسيران اهل‌بيت(ع) وارد شهر مي‌شود و دختر به ديدار آنها مي‌شتابد. بخش‌هايي قابل‌توجه از متن داستان روايتي است از زندگي برخي شخصيت‌هاي خاندان نبوي و نويسنده در آن 3لايه از عشق را براي مخاطب خود معرفي مي‌كند؛ عشق قهرمان داستان به پسري كوفي كه از امضاكنندگان نامه دعوت حسين(ع) به كوفه است، عشقي كه اسرا و خانواده شهداي عاشورا به خاندان خود ابراز مي‌كنند و عشقي كه فرزندان و پدران خاندان اهل‌بيت(ع) به آنها ابراز مي‌داشته‌اند. چاپ اول فردا مسافرم در شمارگان 2200نسخه به بهاي 16هزار تومان در انتشارات كتاب نيستان منتشر شده است. اين سومين كتاب راهي پس از «برپا» و «يوما»ست.

کد خبر 377737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha