دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همزمان با دعوت نایب‌رئیس مجلس از وزارت ارشاد و شهرام ناظری برای شکایت از پلمب سالن میزبان کنسرت در قوچان، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم خواستار ورود شورای‌عالی امنیت ملی به موضوع لغو کنسرت‌ها شد.

به گزارش همشهري، علي مطهري درباره برگزار نشدن كنسرت استاد ناظري در روز جمعه 6مرداد به دستور دادستاني گفت: «به‌نظر من جناب ناظري و وزارت ارشاد بايد از دادستان قوچان به مراجع قضايي شكايت كنند. چون اين اتفاق از نظر مالي و روحي به گروه موسيقي و مردم علاقه‌مند كه بليت حضور در برنامه را هم خريده بودند خسارت زده و حق شكايت براي آنها محفوظ است.»

از سوي ديگر، حجت‌الاسلام احمد مازني كه نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي است، در واكنش به لغو برنامه‌هاي موسيقي به خبرگزاري خانه ملت گفت: «دادستاني قوه قضاييه بايد پاسخگو باشد كه براساس كدام بند قانوني به پروژه‌هاي فرهنگي ورود و مجوزهاي رسمي وزارت ارشاد اسلامي را لغو مي‌كند. اگر بنا باشد براي برخي شهرها استثنايي در برگزاري كنسرت قائل باشيم، اين موضوع را هم بايد قانون مشخص كند.» عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود:

«مجلس قطعاً به موضوع لغو كنسرت‌ها واكنش نشان خواهد داد و بار ديگر پيشنهاد مي‌كنم با دعوت از هنرمندان، مسئولان وزارت ارشاد و مقام‌هاي استاني در كميسيون فرهنگي اين موضوع مطرح و براي هميشه حل و فصل شود. البته به‌نظر نمي‌رسد در اين زمينه خلأ قانوني وجود داشته باشد و ايراد از اين است كه نهادها در كار يكديگر دخالت مي‌كنند.

مشكل اصلي از ديدگاه و سلايق سياسي مسئولان نشأت مي‌گيرد.» پس از بسته شدن درهاي سالن ميزبان كنسرت شهرام ناظري و فرزندش حافظ و معطل ماندن مردم بليت به دست پشت درهاي بسته، دادستان قوچان روز يكشنبه نشستي خبري برگزار كرد و گفت: «مسئولان برگزاري كنسرت در اين هنرفروشي تا توانستند به مردم و استاد ناظري دروغ گفتند. ما 8ايراد اساسي به سالن ورزشي كارگران قوچان گرفته و سالن تشريفات را به‌عنوان جايگزين معرفي كرده بوديم اما آنها مي‌خواستند در سالني با 800نفر ظرفيت، براي 2هزار نفر برنامه اجرا كنند. تشريفات همان سالني است كه سال گذشته كنسرت همايون شجريان بدون مشكل در آن برگزار شد.»

کد خبر 377977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha