سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

همزمان با اعلام آمادگی معاون هنری وزیر ارشاد برای برگزاری بدون مشکل کنسرت استاد شهرام ناظری در قوچان، دادستانی کل کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از اقدام دادستانی برای جلوگیری از اجرای این برنامه در محلی ناایمن دفاع کرد.

شهرام ناظری

به گزارش همشهري، حاشيه‌هاي لغو اجراي روز جمعه پروژه شاهنامه‌خوانی آواز پارسی، افسانه و مهر به خوانندگی شهرام و حافظ ناظری در قوچان همچنان ادامه دارد. روز گذشته علي مرادخاني، معاون هنري وزير ارشاد در گفت‌وگو با استاد آواز موسيقي ايراني ضمن ابراز تاسف از ماجراي بسته شدن درهاي محل برگزاري كنسرت و دلجويي از گروه، آمادگي خود و مجموعه وزارتخانه را براي برگزاري كنسرت ناظري‌ها در قوچان در آينده نزديك اعلام كرد.

از سوي ديگر، دادستانی کل کشور درباره لغو کنسرت ناظری‌ها در قوچان بيانيه‌اي در 4 بند صادر كرد كه در بخشي از آن ضمن دفاع از عملكرد عوامل دستگاه قضا در اين ماجرا آمده است: «دادستان قوچان پس از دریافت گزارشی مبنی بر ایمن نبودن مكان برگزاري كنسرت، ناایمن بودن محل را تایید مي‌كند و مراتب تعیین محل مناسب به مجريان اعلام می‌شود که مورد توجه قرار نمي‌گيرد. دادستان با دعوت از کارشناسان رسمی دادگستری موضوع ایمنی محل را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد که هیات کارشناسی به اتفاق محل پیش‌بینی‌شده را فاقد معیارهای لازم برای برگزاری چنین مراسمی اعلام مي‌كند.»

بند پاياني اطلاعيه دادستاني كل كشور چنين است: «در نهایت با توجه به موارد پیش‌گفته و نظریه کارشناسان و به منظور پیشگیری از خطرهاي تهدیدکننده جان و مال شهروندان که از جمله وظایف دادستان است، دستور جلوگیری از برگزاری مراسم در آن محل و اجرا در محل مناسب دیگر صادر می‌شود که تصمیمی منطبق با قانون و شرح وظایف سازمانی محسوب مي‌شود.»

روز گذشته معاون پارلماني وزير ارشاد هم خواستار پاسخگويي قوه‌قضاييه درباره دلايل لغو كنسرت‌هاي قانوني و داراي مجوز شد. سيدهادی حسینی درباره لغو کنسرت اخیر ناظری‌ها به دستور دادستان قوچان به خبرگزاري خانه ملت گفت: «در حالی که دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کار قوای دیگر دخالت نمی‌کنند، قوه قضايیه در زمینه‌ لغو کنسرت‌ها ورود می‌کند. بر اساس قانون وزارت ارشاد تصمیم‌گیرنده نهایی در این حوزه است و باید دید که قوه قضا بر اساس کدام محمل قانونی برای لغو مجوز یک ارگان رسمی دولتی استناد كرده است.»

کد خبر 378106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha