مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

مدیر کل اداره خدمات شهری شهرداری تهران از فعال شدن ستادهای برف روبی در مناطق برف‌گیر شهرتهران و همچنین برخورد با زباله‌دزدی در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار همشهری، ابراهیم مداحی در یک نشست خبری با اشاره به اقدامات حوزه خدمات شهری با توجه به آغاز فصل سرما گفت: ستاد برف روبی از 15 آبان در مناطق یک تا 7 و 21 و 22 فعال شده و برای این ستاد، امکاناتی مانند شن پاش، کامیون با تیغه برف‌روب، بلدوزر، بیل مکانیکی، لودر، کامیون ، شن و نمک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر این، تعداد 89 دستگاه لودر کوچک برای برف روبی کوچه ها و معابر تنگ و کم عرض در اختیار مناطق قرار داده شده است و در مناطق همجوار نیز امکانات و تجهیزات ویژه‌ای مستقر شده تا در صورت نیاز برای کمک به مناطق معین اعزام شوند، همچنین در شیب های تند و رمپ و لوپ‌های شهر نیز تعدادی کارگر خدمات شهری برای انجام به موقع عملیات برف روبی و رفع لغزندگی احتمالی مسیر مستقر شده اند.

مداحی همچنین با اشاره به شناسایی نقاط برف گیر شهر تهران گفت: در این راستا تعداد زیادی مخازن زرد رنگ حاوی شن مخصوص و نمک در نقاط برف گیر قرار داده شده که علاوه بر حضور کارگران خدمات شهری، خود شهروندان نیز می‌توانند در صورت احساس نیاز از شن‌هایی که در این مخازن وجود دارد برای رفع لغزندگی محل استفاده کنند.

مداحی با اشاره به کاهش نقاط آبگیر شهر تهران نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته 600 نقطه آبگیر در شهر تهران شناسایی شده بود که این تعداد در سال جاری به 47 نقطه آبگیر کاهش پیدا کرده است و این درحالی است که معابر خیابان ولیعصر به دلیل فراوانی تعداد مغازه هایی همچون گل فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و... متاسفانه برخی زباله‌های خود را به درون جوی‌ها می‌ریزند و بیشترین مشکل را هنگام بارندگی ایجاد می‌کنند.

مداحی گفت: تمام جوی‌ها در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران در یک طرح جهادی لایروبی شده و درپی بارندگی‌های چند روز گذشته در شهر تهران، نقاط آبگیر شناسایی  شده است.

کد خبر 37571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز