دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کنگره آمریکا از طرح خود برای حمایت از نظامیان در مقابل تبلیغات روسیه خبر داد.

 الیزابت اورن، سناتور حزب دموکرات قانون دفاع از نظامیان آمریکایی در مقابل تبلیغات روسی در شبکه‌های اجتماعی را برای بررسی به کنگره داده است.

در این طرح همچنین پنتاگون و وزارت امورخارجه آمریکا موظف خواهند شد درباره درآمد مقام‌هاي عالی‌رتبه این نهادها گزارش بدهند و در گزارش خود باید مشخص کنند که آیا آنها از دولت‌های خارجی رشوه دریافت کرده‌اند یا خیر؟

در این طرح تاکید شده است که ریاست پنتاگون موظف است هر سال گزارشی درخصوص تأثیر روسیه بر نظامیان آمریکایی تهیه کند که این نوع گزارش‌ها می‌تواند در دسترس عموم قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، پیشتر مقام‌هاي سیاسی آمریکا از الکساندر پروخورنکو، افسر ۲۵ ساله واحد ویژه روسیه که در سال ۲۰۱۶ میلادی در هنگام حمله‌هاي هوایی به تروریست‌ها در نزدیکی پالمیرای سوریه جان خود را از دست داد و در شبکه‌های اجتماعی با تحسین ویژه نظامیان آمریکایی به دلیل شجاعت و رشادت در میدان نبرد روبه‌رو شده بود، ابراز نگرانی کردند.

به عقیده کارشناسان نظامی آمریکا این‌گونه ابراز علاقه و توجه نسبت به روسیه نتیجه کمپین دائمی کرملین است.

همچنین مقام‌هاي آمریکایی معتقدند که ماموران امنیتی روسیه در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک خود را به جای دختران زیبای روس جا می‌زنند و از این روش برای تخلیه اطلاعاتی آنان استفاده می‌کنند.

کد خبر 374973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha