همشهری آنلاین: محیط‌بانان میانکاله با همکاری نیروی انتظامی، یگان مرزبانی، دامداران و فعالان محیط زیست اقدام به کنترل عبور و مرور کلیه وسائل نقلیه به داخل پناهگاه حیات وحش میانکاله کرده‌اند.

محدودیت در تردد خودروها به پناهگاه حیات وحش میانکاله

به گزارش مهر، تالاب میانکاله از تالاب‌های مهم بین‌المللی تحت کنوانسیون رامسر و یکی از ۹ ذخیره‌گاه مهم زیست کره کشور محسوب می‌شود که هرساله تعداد بی‌شماری از پرندگان مهاجر جهت زمستان‌گذرانی و تابستان‌گذرانی به این پناهگاه مهاجرت می‌کنند و از دیگر ویژگی‌های بارز این منطقه وجود پوشش خاصی از جنگل‌های جلگه‌ای مربوط به دوران سوم زمین‌شناسی می‌باشد. بنابر این از لحاظ فون و فلور گیاهی و جانوری بسیار بی‌نظیر است.

لذا ورود بی‌حد و اندازه مسافران و گردشگران خارج از ظرفیت برد اکولوژیک آن پناهگاه تبعات جبران‌ناپذیری را نظیر تخریب و آسیب به پوشش گیاهی، ایجاد آتش‌سوزی‌های عمدی، کاهش امنیت منطقه به دلیل سر وصدای گردشگران، تخریب سواحل به دلیل حجم بالای تردد خودرو، حجم بالای زباله و پساب ناشی از ورود گرشگران و استفاده از ساحل و دریا برای شنا غیرمجاز که تلفات جانی را به دلیل نبود امکانات و نیروهای غریق نجات و بروز شکار غیرمجاز را به همراه خواهد داشت.

در این راستا محیط‌بانان منطقه با همکاری نیروی انتظامی، یگان مرزبانی، دامداران، تشکل‌های مردم نهاد بهشهر و زاغمرز، اقدام به کنترل عبور و مرور کلیه وسائل نقلیه به داخل پناهگاه حیات وحش خصوصاً در روزهای پنجشنبه و جمعه کرده‌اند تا پناهگاه حیات وحش میانکاله مورد مدیریت دقیق‌تری قرار گیرد.

کد خبر 374939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha