دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تالاب میانکاله و خلیج گرگان در سال‌های گذشته به‌علت تغییرات اقلیم و فعالیت‌های انسانی در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند.

آنطور كه در گزارش ايرنا آمده است شهرام فداكار ديروز در نشستي كه به مناسبت هفته محيط‌زيست (16‌تا 22خرداد) برگزار شد، گفت: براي نجات تالاب ميانكاله كميته‌اي ملي تشكيل شد كه به تعيين اعتبار 38ميليارد توماني براي احيا و حفاظت تالاب منجر شد. به گفته وي از اين ميزان اعتبار، 5 ميليارد تومان به بخش تالاب ميانكاله در استان گلستان و 33ميليارد تومان براي احيا و حفاظت از بخشي از تالاب كه در استان مازندران قرار دارد، اختصاص يافته است.

به گزارش همشهري، مديركل دفتر سواحل و تالاب‌هاي سازمان حفاظت محيط‌زيست در حالي از وضعيت بحراني تالاب ميانكاله و خيلج گرگان به‌دليل تغييرات اقليم و فعاليت‌هاي انساني خبر مي‌دهد كه يكي از بزرگ‌ترين نگراني‌هاي كارشناسان و فعالان محيط‌زيست، موافقت سازمان حفاظت محيط‌زيست با اجراي طرح‌ گردشگري در جزيره آشوراده است به‌طوري كه لغو تفاهمنامه سازمان محيط‌زيست با سازمان ميراث فرهنگي براي اجراي اين طرح، در رأس مطالبات زيست‌محيطي فعالان و كارشناسان محيط‌زيست قرار دارد.

اجراي طرح گردشگري در آشوراده بنا به اعلام دكتر اسماعيل كهرم، مشاور سازمان محيط‌زيست به نابودي پناهگاه حيات وحش ميانكاله منجر مي‌شود. دكترمجيد مخدوم، كه از او به‌عنوان پدر علم ارزيابي زيست‌محيطي در كشور نام برده مي‌شود نيز به صراحت اعلام كرده است كه اين طرح مغاير با معيارهاي زيست‌محيطي است و هيچ توجيهي ندارد. اينها نمونه‌هايي از هشدار متخصصان برجسته محيط‌زيست نسبت به اجراي طرح گردشگري در آشوراده است. اين درحالي است كه هنوز اين طرح اجرا نشده و بديهي است كه اجراي اين طرح به معضلات موجود در ميانكاله و خليج گرگان دامن خواهد زد.

کد خبر 372902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha