محیط‌بانان میانکاله با همکاری نیروی‌انتظامی، یگان مرزبانی، دامداران و فعالان محیط‌زیست اقدام به کنترل عبور و مرور کلیه وسایل نقلیه به داخل پناهگاه حیات‌وحش میانکاله کرده‌اند.

به گزارش همشهري، محيط‌بانان با همكاري نيروي انتظامي و فعالان محيط‌‌زيست و يگان مرزباني در حالي اقدام به كنترل عبور ومرور وسايل نقليه در پناهگاه حيات‌وحش ميانكاله كرده‌اند كه اجراي طرح گردشگري در آشوراده كه بخشي از ميانكاله است اين ذخيره‌گاه زيست‌كره را با نابودي حتمي مواجه مي‌كند. با وجود اين، مسئولان ارشد سازمان حفاظت محيط‌زيست تمام قد از اجراي اين طرح مغاير با محيط‌زيست دفاع مي‌كنند.

اين طرح علاوه بر مخالفت بدنه كارشناسي سازمان حفاظت محيط‌زيست، مخالفت جدي جامعه دانشگاهي و چهره‌هاي شاخص محيط‌زيست را در پي داشته است تا آنجا كه دكتر اسماعيل كهرم، پرنده‌شناس و مشاور سازمان حفاظت محيط‌زيست هم در قامت يك منتقد جدي از اين طرح انتقاد كرده و اجراي آن را باعث نابودي پناهگاه حيات‌وحش اعلام كرد. به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط‌زيست مازندران ورود بي‌حد و اندازه مسافران و گردشگران خارج از ظرفيت برد اكولوژيك، تبعات جبران‌ناپذيري را نظير تخريب و آسيب به پوشش گياهي، ايجاد آتش‌سوزي‌هاي عمدي و كاهش امنيت منطقه به‌دليل سروصداي گردشگران در‌پي داشته است. علاوه براين، تخريب سواحل به‌دليل حجم بالاي تردد خودروها، حجم بالاي زباله و پساب ناشي از ورود گردشگران و شكار غيرمجاز از ديگر عواملي است كه ميانكاله را تهديد مي‌كند.

کد خبر 374915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha