مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی برای چندمین بار در دوره چهارساله وزارت خود، خواستار توجه بیشتر به طب سنتی ایرانی شد.

به گزارش همشهري، وزير بهداشت كه به مناطق مركزي كشور سفر كرده بود، گفت: از تمام همكارانم در وزارت بهداشت مي‌خواهم كه براي توسعه و رونق طب سنتي و گياهان دارويي و داروهاي گياهي، نهايت تلاش خود را به‌كار گيرند تا بتوانيم با دقت، درايت و روش‌هاي عملي، عملكرد مناسبي در اين حوزه داشته باشيم.

قاضي‌زاده هاشمي با اشاره به لزوم راه‌اندازي رشته‌هاي بين‌رشته‌اي در حوزه طب سنتي در كشور، گفت: هم‌اكنون، يك متخصص طب سنتي بايد ابتدا پزشك باشد و سپس يك دوره تحصيلي 3ساله را بگذراند تا متخصص اين رشته شود كه اين دوره طولاني است. وي افزود: براي احياي طب سنتي لازم است كه دوره‌هاي 2، 3 و 4ساله آموزشي را براي عطاري‌ها برگزار و آنها را توانمند كنيم.

  • راه ناهموار طب سنتي

قاضي‌زاده هاشمي‌ از ابتداي حضور در منصب وزارت بهداشت، در تريبون‌هاي عمومي توجه خاصي به طب سنتي داشته و وعده تشكيل دانشكده‌هاي طب سنتي را داده است. البته او كه خود را «عطارزاده» معرفي كرده بود، دست به انحلال معاونت طب سنتي وزارتخانه و نزول جايگاه آن به اداره كل، نيز زد با اين حال در 4سال گذشته تلاش بيشتري براي احياي طب سنتي ايراني شده است. قاضي‌زاده البته در دفاع از اين اقدام گفت كه «نبايد تصور كنيد اين معاونت تنزل پيدا كرده، بلكه از طب سنتي حمايت مي‌كنم، اما از اقدامات طب سنتي راضي نيستم. طب‌سنتي سرمايه بزرگ ملي و ميراث ماست كه بايد زنده شود، اما با اين فرمان جلو رفتن به جايي نمي‌رسيم.»

کد خبر 374789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha