یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

مهدی ربوشه: دوباره مدعی شدن آبی‌های پایتخت محصول 3 برد متوالی است؛ 2 برد در لیگ‌برتر و البته پیروزی در نخستین دیدار جام حذفی.

 بازگشت مهره‌ای که تا همین چند هفته پیش چگونگی کنار گذاشتنش از مناسبات استقلال فصل هفتم به مسئله اصلی هیأت‌مدیره تبدیل شده بود، درست در چنین حال و هوایی اتفاق افتاده است.

 چه انگار ناصر حجازی به همان سرعتی که در حال سقوط بود، راه گریز از پرتگاه را در سایه سکونشینی یافته است.

 علاقه حجازی به نیمکت

 کسب پیروزی در نخستین دیدار جام حذفی جدا از یکدست شدن استقلال اما تصمیمات تازه ناصر حجازی را آشکار کرد. او که پس از باخت مقابل پیکان تحت فشار هیأت‌مدیره به طور ناخواسته سکونشینی را انتخاب کرد، حالا پس از رسیدن تیمش به سومین پیروزی، بی‌میل نیست تا دوباره روی نیمکت بنشیند و این ناصر حجازی است که به خواسته خود، فاصله‌اش را با نیمکت فنی استقلال کم یا زیاد می‌کند.

 او پس از روبه‌رو شدن با فشار شدید رسانه‌ها و هیأت‌مدیره نقش مدیرفنی را برگزید. اتفاقی که علی فتح‌الله‌زاده در توضیح آن گفت: این یک سمت تشریفاتی نیست و حجازی در تمام امور فنی اختیار تام خواهد داشت. بازی رسانه‌ای مدیرعامل باشگاه استقلال اما از این نیز فراتر رفت تا جایی که گفته شد مذاکره با سرمربی جدید تیم باید از کانال ناصر حجازی عبور کند.

در همین حال فیروز کریمی به واسطه رفتارهای عجیب و غریبی که رسانه‌ها از او سراغ دارند، پای میز مذاکره با استقلال نشست. این اتفاق اما نزاع میان 2 باشگاه استقلال تهران و اهواز را رقم زد. طی این مدت ناصر حجازی که ترجیح داده بود از روی سکوها هدایت استقلال را برعهده بگیرد از حضور فیروز کریمی در کادرفنی استقلال این‌گونه استقبال کرد: از سرمربی شدن فیروز کریمی در استقلال، حمایت می‌کنم.او حتی در مصاحبه‌ای شرط ماندن خود در استقلال را سرمربی شدن فیروز دانست و گفت: اگر او سرمربی نباشد، من یک لحظه هم نمی‌مانم.

ائتلاف مصلحتی حجازی – کریمی که به پشتوانه مدیرعامل باشگاه استقلال صورت گرفت، فاصله امیر قلعه‌نویی از نیمکت آبی‌ها را هر روز بیشتر می‌کرد. او که از ابتدای فصل در مصاحبه‌هایش تأکید کرده بود بازگشت به استقلال را حتی در ذهن‌اش مرور هم نمی‌کند، با چند تماس از سوی یکی از اعضای هیأت‌مدیره خود را برای نزدیک کردن به استقلال به دفتر علی فتح‌الله‌زاده رساند و این شاید بزرگترین اشتباه وی بود، چه دوستان نزدیک امیر به او هشدار داده بودند که از دفتر علی فتح‌الله‌زاده هرگز سرمربی استقلال نخواهد شد.

 اشتباه استراتژیک امیر درست جایی ناصر حجازی را برنده کرد که در حال و هوای درگیری 2 باشگاه استقلال تهران و استقلال اهواز، آبی‌های پایتخت به 2 پیروزی متوالی دست یافتند.

در این بین گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی در تماس تلفنی با یکی از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال مراتب اعتراض خود به بازی رسانه‌ای علی فتح‌الله‌زاده را اعلام کرده و گفته: تا زمانی که فتح‌الله‌زاده در استقلال باشد حتی به برگشتن فکر هم نمی‌کنم. روزی برمی‌گردم که او به طور کامل از استقلال رفته باشد.

کریمی در استیل‌آذین

جمعه‌شب فیروز کریمی در جلسه با مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز ضمن مرور مشکلاتی که طی این مدت بارها بدان اشاره کرده است، گفت: نمی‌توانم با استقلال اهواز ادامه دهم. لحن فیروز کریمی که این بار اثری از شوخ‌طبعی نداشت، گویا ظرف کمتر از یک ساعت شهرام شفیع‌زاده را مجاب کرد تا به همکاری میان باشگاه و فیروز خاتمه دهد.

این جلسه در حالی تشکیل می‌شد که یک روز قبل از آن، فیروز کریمی پای میز مذاکره با استیل‌آذین نشسته بود. جلسه‌ای که جزئیات آن مشخص شده است. جلسه با حرف‌های پروین شروع شده است. مدیرفنی استیل‌آذین خطاب به فیروز کریمی گفته: اگر بخواهید، من حتی برای دیدن بازی‌های تیم به ورزشگاه هم نمی‌آیم.

شما اصلاً فکر کن من کلید این باشگاه را در لیگ‌ یک به دست شما دادم و می‌خواهم سال دیگر کلید یک باشگاه لیگ‌برتری را از دست شما بگیرم.فیروز کریمی نیز در واکنش به اظهارات علی پروین ضمن قبول شرط وی بر موضوع مبلغ قرارداد تأکید کرده است. گویا کریمی با قراردادی تقریباً 300 میلیونی قصد دارد به زودی هدایت استیل‌آذین را برعهده بگیرد.اما این پایان ماجرای فیروز کریمی نیست.

گفته می‌شود علی پروین به کریمی قول داده در صورت کسب هر پیروزی، پاداش 2 میلیون تومانی به وی پرداخت شود.در همین حال آخرین خبرها حاکی از آن است که استیل‌آذین قصد دارد بابت صدور رضایت‌نامه فیروز کریمی مبلغی در حدود 180 میلیون تومان به باشگاه استقلال اهواز پرداخت کند. این در حالی است که مسئولان استقلال قبل از جدی‌تر شدن مذاکرات کریمی با استیل‌آذین تأکید کرده بودند توانایی پرداخت مبلغ رضایت‌نامه وی را ندارند. چرخش 180 درجه‌ای مربی که تا همین هفته پیش از او به عنوان جانشین ناصر حجازی نام برده می‌شد، از استقلال به استیل‌آذین حالا توجیه قانع‌کننده‌ای دارد؛ صدور رضایت‌نامه و دریافت بیش از 120 میلیون تومان.

اما در عین حالا بعید نیست کریمی در چرخشی جدید این بار استیل آذین را چشم به راه بگذارد و جانشین ناصر حجازی شود. در همین رابطه فتح‌الله‌زاده به فارس گفت که فیروز کریمی از فردا صبح تمرینات این تیم را زیر نظر خواهد گرفت.

همه‌کاره شدن حجازی

 بردهای چند هفته اخیر استقلال اما ناصر حجازی را مصمم کرد تا این پیغام را به گوش هیأت‌مدیره باشگاه برساند؛ دیگر به فیروز کریمی احتیاجی نیست و او را نمی‌خواهیم. این خواسته ناصر حجازی گویا مورد تأیید هیأت‌مدیره قرار گرفته است.

 روز گذشته نفریه در مصاحبه‌ای گفت: بهتر است با حجازی ادامه دهیم. عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال تهران همچنین در واکنش به شایعه حضور فیروز کریمی در استیل‌آذین تأکید کرد: فتح‌الله‌زاده و حجازی در این مورد تصمیم می‌گیرند.

 گویا همه چیز برای بازگشت ناصر حجازی به روی نیمکت سرمربیگری استقلال مهیا شده. او پس از رسیدن به 3 برد متوالی، بی‌علاقه نیست فاصله سکونشینی تا نیمکت سرمربیگری را پر کند؛ «من مدیرفنی، رئیس سازمان فوتبال و سرمربی استقلال هستم.»

کد خبر 37477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز