تعداد واگن‌های متروی تهران براساس تعهد دولت باید به ۲هزار واگن برسد. محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در این‌باره گفت: با توجه به کمبود قطار در خطوط مترو و براساس تعهدات دولت بایستی تعداد واگن‌ها به ۲هزار واگن برسد.

مترو

وي افزود: هم‌اكنون قطار موجود نداريم و براي خطوط جديد فعلاً از موجودي قطارها خطوط را تغذيه مي‌كنيم. هم‌اكنون تعداد واگن‌هاي مترو 1200واگن است كه براي سرويس دهي در 7خط فعاليت مي‌كنند. مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو افزود: سرفاصله قطارها در خطوط 1، 2و 4چهار تا پنج دقيقه است. در اين بخش ناوگان تكميل است اما بايد قطارها بهينه‌سازي‌ و به روز شوند.

بافنده گفت: سرفاصله قطارها در نيمه جنوبي خط3، 9دقيقه و در نيمه شمالي 18دقيقه است كه با تأمين ناوگان مي‌توان اين سرفاصله را به 5دقيقه رساند. وي افزود: خط 7چون تازه راه‌اندازي شده سرفاصله قطارها 50دقيقه است و در آينده با تأمين قطار و تا قبل از بازگشايي مدارس بايستي به 20دقيقه برسد. بافنده گفت: روزانه حدود 40درصد از قطارها بايستي براي تعمير و نگهداري به تعميرگاه اعزام شوند اما به‌دليل كمبود واگن اين امكان كمتر است و همين موجب استهلاك قطارها مي‌شود. وي افزود: تمام زيرساخت‌هاي مترو آماده است اما قطار كم است.

مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو گفت: تكنولوژي بيش از 40رام از قطارهاي موجود قديمي و بيش از 17سال است كه در خطوط فعاليت مي‌كنند و بايستي بازنشسته و براي آنها جايگزيني در نظر گرفته شود. بافنده افزود: دولت مي‌تواند براي كمك تعهدش را در تأمين يارانه بليت و تقويت ناوگان حمل‌ونقل عمومي انجام دهد. تاكنون مترو 350ميليارد تومان از يارانه بليت از دولت طلبكار است و همچنين دولت مي‌تواند در تأمين ناوگان و بهينه‌سازي‌ آن اقدام كند.

وي گفت: هم‌اكنون 3ميليون سفر از طريق مترو انجام مي‌شود اما پيش‌بيني مي‌كنيم با تأمين ناوگان به 10ميليون سفر نيز برسيم. مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو افزود: در سال 95، 170واگن از طريق واگن‌سازي‌ به مترو ارائه شد اما از سوي دولت پشتيباني صورت نگرفت.

کد خبر 374607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha