مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

به‌زودی ۶۶ واگن جدید و بازسازی شده (اورهال) به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده می‌شود.

واگن

مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران اين خبر را صبح ديروز در حاشيه بازديد از كارخانه واگن‌سازي داد. وي گفت: مجموعه واگن‌سازي يكي از تخصصي‌ترين مجموعه‌هاي شركت متروست كه ما مي‌توانيم با اتكا به ظرفيت اين كارخانه توليداتي داشته باشيم كه با محصولات روز دنيا كيفيتش برابري مي‌كند.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در پاسخ به برخي شائبه‌ها مبني بر توليد واگن چيني در اين كارخانه گفت: در شركت واگن‌سازي شركاي ما چيني هستند اما محصول چيني توليد نمي‌كنيم و مطمئن باشيد از محصول مورد نياز مترو كه در داخل كشور توليد مي‌شود استفاده خواهيم كرد. هم‌اكنون مترو در شهر تهران به يك مقوله غيرقابل برگشت و مهم بدل شده كه به يكي از اركان زندگي مردم به‌خصوص افراد كم‌برخوردار تبديل شده است.

وي با بيان اينكه 1.9ميليون نفر روزانه از مترو استفاده مي‌كنند كه با احتساب ميزان سفرهايشان مي‌توان گفت كه 3ميليون سفر روزانه با مترو انجام مي‌شود، گفت: با زيرساخت‌هاي فعلي مي‌توانيم ميزان سفر را 2.5برابر افزايش دهيم اما نيازمند تزريق واگن‌هاي بيشتري هستيم و مطمئن باشيد اگر تعداد واگن‌ها افزايش يابد مترو به‌دليل حجم جابه‌جايي در رديف پنج متروي برتر دنيا قرار مي‌گيرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه شهرداري تهران در سال گذشته يك ميليارد و 900ميليون تومان بابت ساخت واگن سرمايه‌گذاري كرده است، ادامه داد: ما با چيني‌ها در قسمت بازرگاني شريك هستيم اما در بحث محصولات و تكنيسين صددرصد نيروها ايراني هستند. حسيني گفت: دولت قول داده كه 1600واگن مترو براي تهران تأمين كند و ما ظرفيت و آمادگي آن را داريم كه در كارخانه واگن‌سازي آنها را توليد كنيم.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه به‌زودي با حضور شهردار تهران 66واگن وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومي مي‌شود، گفت: دو رام قطار نوسازي شده كه از آبگرفتگي متروي تهران باقي مانده بود، 2 رام قطار كه به‌طور كامل اورهال شده و همچنين 2قطار دوطبقه و يك دستگاه لوكوموتيو وارد چرخه حمل‌ونقل مي‌شوند اما دقت داشته باشيد كه وقتي مي‌گوييم اورهال، يعني تعمير كلي و صددرصدي يك قطار و تصور نكنيد كه تنها تعميرات جزئي روي قطار انجام مي‌شود بلكه همه قطعات قطار غير از بدنه واگن‌ها تغيير مي‌كند.

وي اظهار كرد: شهرداري تهران در سال گذشته يك ميليارد و 900ميليون تومان براي تأمين واگن سرمايه‌گذاري كرده و توانسته 327واگن ايجاد كند و دقت داشته باشيد هر اورهال 4‌ماه فرصت لازم دارد كه تكنيسين‌هاي واگن‌سازي كمتر از 4‌ماه آن را انجام مي‌دهند. حسيني با بيان اينكه عمر مفيد قطارها 30ساله است و هم‌اكنون قطارهاي متروي تهران 16سال سن دارند، گفت: معتقديم با يك نگهداري درست مي‌توان بيش از 30سال نيز از قطارها استفاده كرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه ما در واگن‌سازي به‌دنبال سود نيستيم، گفت: اين كارخانه هم‌اكنون در 2شيفت فعال است و با افزايش شيفت مي‌توانيم تمام سفارش‌هاي دولت را كه 1600واگن است در كمتر از 3سال تحويل دهيم. وي با بيان اينكه 18 تا 19رام قطار در مترو نيازمند اورهال هستند، گفت: شركت واگن‌سازي شهرداري تهران آماده است 1600واگن متعهدي دولت را در كمتر از 3سال به‌طور صددرصد ساخته و تحويل دهد.

کد خبر 375296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha