مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برای کاهش سرفاصله‌های مترو نیاز به تامین واگن است که هنوز واگذاری واگن از سوی دولت به شهرداری انجام نشده است.

مترو

احمد دنیامالی در گفتگو با مهر، درخصوص آخرین وضعیت واگذاری واگن قطار به متروی تهران گفت: موضوع واگذاری واگن پیگیری شده و قرار بود قرارداد سه جانبه میان شهرداری، وزارت کشور و سازندگان به امضا برسد اما هنوز این قرارداد امضا نشده است و شورا و شهرداری پیگیر واگذاری واگن به متروی تهران هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ واگنی که از مجموعه واگن‌هایی که در حال حاضر در خطوط مترو مشغول خدمت رسانی هستند نیاز به اورهال دارند، افزود: ۷۰ واگن اخیرا به ناوگان متروی تهران اضافه شده، آنچنان مشکلات اما نیاز متروی تهران بیش از این است و می توان گفت گلوگاه مترو تامین واگن است زیرا خطوط جدید و حتی خطوط قدیم ظرفیت بیشتری برای جابجایی مسافر دارد.

  • پیگیری وضعیت مینی‌بوس‌های فرسوده

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص مینی‌بوس‌های فرسوده‌ای که درخواست نوسازی داشته و تمایلی به تبدیل مینی‌بوس‌های خود ندارند و کارخانه سازنده نیز مینی بوس‌های با استاندارد یورو ۳ برای نوسازی تولید کرده و پلیس نیز حاضر به پلاک گذاری این مینی‌بوس‌ها نیست، گفت: شورا از پافشاری پلیس در این حوزه حمایت می‌کند زیرا برای امنیت مسافر و کاهش آلودگی هوا باید استانداردهای یورو ۴ در تولید مینی‌بوس‌ها رعایت می‌شد اما باید مشکلات کارخانه تولید کننده را نیز پیگیری کنیم.

دنیامالی با بیان اینکه جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده با تاکسی در حال انجام شدن است ادامه داد: شورا پیگیر مشکلات صاحبان مینی‌بوس‌هاي فرسوده‌ای که دچار این مشکل شده‌اند خواهد بود تا هر چه سریعتر به وضعیت آنها رسیدگی می‌کند.

  • تملک؛ مشکل زمین‌های بایر بوستان ولایت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص ساماندهی زمین‌های بایر میانه بوستان ولایت هم توضیح داد: از ابتدا قرار بود این زمین به عنوان تنفس گاه جنوب غرب تهران حفظ شود و کاربری آن فضای سبز تعریف شده بود، اما مشکل اصلی آن که باعث شده این زمین‌ها بایر باقی بماند بحث تملک است که صددرصد حل نشده است.

کد خبر 374358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha