همشهری آنلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیداراعضای کمیته راهبردی احزاب آسیایی ورئیس و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران و دبیران کل چند حزب، حرکت جهانی را به سمت حاکمیت مردم عنوان کرد.

 واحد مرکزی خبر هاشمی رفسنجانی در این دیدار که در حسینیه جماران صورت گرفت، افزود: تجربه نشان داده است هر کشوری که احزاب قوی دارد دارای ثبات پایدار است و فقدان احزاب نیرومند، همیشه مردم را در مقابل رژیم های دیکتاتوری از حق خود محروم کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم توجه به احزاب سیاسی و تقویت آنان گفت: احزاب سیاسی، امروز جزو ضروری ترین نیازهای بشریت هستند.

وی با تشکر از برخی احزاب سیاسی برای ایجاد و گسترش همگرایی ملت ها و دولت های اسیایی گفت: مطمئنا آسیا قاره برتر جهان در اینده خواهد بود و یکی از ملزومات ان احزاب سیاسی قوی و پایدار است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان روند تدریجی گسترش دموکراسی در جهان گفت: شک نداریم که جهان به سمت حاکمیت مردم می رود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، توجه مردم به دموکراسی را از نتایج گسترش ارتباطات و اطلاعات خواند و گفت:انسان های آگاه و مطلع، حکومت های مستبد را برنمی تابند و بر حق خود در تاثیر در سرنوشت خویش پافشاری می کنند.

آقای هاشمی رفسنجانی جمعیت فراوان، کشورهای زیاد، منابع طبیعی سرشار و سوابق بسیار درخشان انسانی را از ویژگی های قاره اسیا برشمرد و گفت: اسیا پیشتاز اخلاق انسانی در بشریت است.

همچنین در آغاز این دیدار ابتدا حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبریزی، رئیس خانه احزاب ایران گزارشی از روند برگزاری هشتمین نشست اعضای کمیته راهبردی با بیان سوابقی از تلاش های آقای هاشمی رفسنجانی برای گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیایی گفت: برگزاری نشست های کمیته احزاب اسیایی و روسای پارلمان های آسیایی در ایران از نتایج تلاش هایی است که رهبران انقلاب اسلامی در سال های گذشته انجام داده اند.

وی با ارائه تحلیلی از تلاش های احزاب برای حل مشکلات و مسایل کشورهایی چون کره شمالی، نپال، فیلیپین، کره جنوبی، مالزی، پاکستان، هند، کامبوج و چین گفت: احزاب آسیایی در صددند با اتحاد سیاسی، قرن حاضر را با همگرایی اقتصادی و سیاسی به سوی گسترش ارتباطات کشورهای آسیایی پیش ببرند.

کد خبر 37421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز