همشهری آنلاین: مطالعه جدید نشان می‌دهد خوردن ماهی حداقل دو بار در هفته ممکن است به شکل قابل توجهی درد و تورم ناشی از آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

مصرف ماهی موجب کاهش درد آرتریت روماتوئید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان، مطالعات قبلی تاثیر سودمند مکمل‌های روغن ماهی را بر علائم آرتریت روماتوئید نشان داده اند اما کمتر در مورد ارزش خوردن ماهی های حاوی امگا-۳ آگاهی وجود دارد.

دکتر سارا تدسکی، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان زنان بوستون، در این باره می‌گوید: «ما در مطالعه خود به بررسی تاثیر خوردن ماهی به عنوان یک غذای کامل همانند تاثیر مشابه ناشی از مکمل‌های اسیدچرب امگا۳ پرداختیم.»

به گفته وی، میزان اسیدچرب امگا۳ کمتر از میزان دوز داده شده در آزمایشات بوده است.

طبق نتایج مطالعه، با افزایش میزان مصرف هفتگی ماهی ۱۷۶ شرکت کننده، نمره مربوط به عوارض بیماری‌شان کاهش یافته بود.

در بیماری آرتریت روماتوئید، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به مفاصل حمله کرده و موجب ایجاد تورم و درد می‌شود. همچنین بر سیستم بدن نظیر سیستم‌های قلبی-عروقی و تنفسی تاثیر می‌گذارد. این بیماری در زنان شایع‌تر از مردان است.

در مطالعه جدید که عمدتا شامل زنان بود، توجه بیشتری به ارتباط بین رژیم غذایی و بیماری آرتریت شد. محققان دریافتند افرادی که به طور مکرر ماهی مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که کمتر از یک بار در ماه ماهی می‌خوردند درد و تورم کمتری به دلیل بیماری آرتریت روماتوئید داشتند.

کد خبر 374207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha