همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افزودن غذاهای دریایی به رژیم غذایی می‌تواند به افزایش قوه باروری افراد کمک کند.

مصرف ماهی موجب افزایش قدرت باروری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، این مطالعه رابطه علّی و معلولی مصرف ماهی با افزایش قوه باروری را اثبات نمی‌کند، اما نشان می‌دهد زوجینی که ماهی بیشتری در طول هفته مصرف می‌کردند احتمال بارداری‌شان در طول مطالعه بیشتر بود.

«اودری گاسکینز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می‌گوید: «نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد غذای دریایی می‌تواند دارای فواید زیادی در زمینه باروری از جمله کوتاه‌تر شدن مدت زمان باردارشدن شود.»

در این مطالعه، محققان وضعیت ۵۰۰ زوج را به مدت یک سال تحت نظر داشتند. تمامی شرکت کنندگان قصد بارداری داشتند. تمامی زوجین میزان مصرف غذای دریایی‌شان را نیز گزارش کرده بودند.

نتایج نشان داد ۹۲ درصد زوجینی که بیش از دو بار در هفته غذای دریایی می‌خوردند تا پایان مطالعه باردار شده بودند، حال آنکه ۷۹ درصد زوجینی که غذای دریایی کمتر مصرف می‌کردند تا پایان مطالعه باردار شده بودند.

این مطالعه بیانگر این مطلب است که مصرف غذای دریایی می‌تواند بر کیفیت اسپرم، تخمک گذاری یا کیفیت جنین تاثیر گذارد.

گاسکینز در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما تاکید دارد که نه تنها رژیم غذایی زن، بلکه رژیم غذایی مرد هم در زمان بارداری اهمیت دارد و برای افزایش قدرت باروری، هر یک از زوجین باید ماهی و غذای دریایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.»

ماهی سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی‌ای است که برای زنان باردار و زنانی که قصد بارداری دارند سودمند است.

کد خبر 406861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha