مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر از وجود ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار معتاد در کشور خبر داد.

پرويز افشار با اشاره به امحاي 160تن مواد و ادوات استعمال مواد‌مخدر به مناسبت سالروز جهاني مبارزه با مواد‌مخدر گفت: اين مراسم در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و آذربايجان‌شرقي و... برگزار مي‌شود.رئيس كارگروه كاهش تقاضاي ستاد مبارزه با مواد‌مخدر درخصوص آخرين آمار مربوط به شيوع اعتياد در كشور گفت: آخرين آماري كه در اين زمينه در دست داشتيم، مربوط به سال90 بود كه براساس آن يك ميليون و 325هزار فرد در كشور گرفتار اعتياد بودند اما با تغيير الگوي مصرف موادمخدر و تغيير جنسيت مصرف‌كنندگان مواد نيازمند به‌روزرساني آمار هستيم.

به گفته وي، امسال آمار‌گيري درخصوص شيوع‌شناسي مواد‌مخدر با نمونه آماري 60هزار نفري در مراكز استان‌ها و شهرها انجام شد كه براساس نتايج اين شيوع‌شناسي ميزان شيوع مواد‌مخدر در كشور 5.3 محاسبه شد كه اين آمار بين افراد 15تا 62ساله كشور انجام گرفت. افشار تأكيد كرد: رقم نهايي معتادان در كشور نشان مي‌دهد كه رشد چنداني در مصرف مواد‌مخدر نداشته‌ايم و با توجه به رشدجمعيت كشور با كاهش اين تعداد هم روبه‌رو بوده‌ايم.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد‌مخدر درخصوص آمار فوتي‌هاي ناشي از مصرف مواد‌مخدر نيز گفت: در سال گذشته 3هزار و 190نفر به‌دليل مصرف مواد‌مخدر و يا مسموميت جان خود را از دست داده‌اند كه از اين تعداد 343نفر زن بوده‌اند. همچنين يك هزار و 882نفر از اين افراد به‌دليل مسموميت حاد فوت كرده‌اند.

  • زنگ خطر شيوع مصرف روانگردان‌ها

رئيس كارگروه كاهش تقاضاي ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با هشدار نسبت به افزايش مصرف روانگردان‌ها نيز گفت: مرگ‌ومير مصرف‌كنندگان اين مواد 8.6درصد رشد داشته است. وي با اشاره به آمار دانش‌آموزان معتاد در كشور نيز گفت: در كشور ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز پرخطر و در معرض خطر شناسايي شده‌اند كه بحث‌هاي مشاوره‌اي براي اين دانش‌آموزان انجام شده است.

  • پرمصرف‌ترين مواد‌مخدر

افشار درباره تغيير الگوي مصرف موادمخدر در كشور نيز گفت: ترياك، شيره ترياك و شيشه با شيوع بالا جزو مواد‌مخدر پرمصرف در كشور هستند. حشيش و تركيبات آن، شامل علف، گل و ماري‌جوانا با ۱۱.۹ درصد و هروئين افشرده با ۱۰.۶ درصد در مقام بعدي مصرف قرار دارند. مصرف شيشه نيز با افت ۸.۱ درصدي در رتبه سوم قرار دارد.

  • اختصاص بودجه به بيمه معتادان

بيمه معتادان موضوع ديگري بود كه افشار به آن اشاره كرد و گفت: امسال ۷۹ ميليارد تومان براي بيمه معتادان درنظر گرفته شده و اين موضوع به معاون وزارت رفاه ابلاغ شده است و اميدواريم شاهد اتفاقات خوبي در زمينه بيمه معتادان باشيم.

کد خبر 374174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha