همشهری آنلاین: بر اساس ارزیابی وزارت کشور آلمان تنها هزینه تامین امنیت نشست آینده‌ گروه بیست بالغ بر ۳۲ میلیون یورو است. ۵۰ میلیون یورو هم صرف سازماندهی این همایش شده است.

هزینه ۱۳۰ میلیون یورویی برگزاری اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ

به گزارش دويچه وله، نشست مهم کشورهای عضو گروه بیست G20 اوایل ماه ژوئیه در شهر هامبورگ برگزار می‌شود. حزب سبزهای آلمان در نامه‌ای خطاب به وزارت کشور خواستار توضیح پیرامون هزینه‌های این اجلاس شده بود. پاسخ وزارت کشور حکایت از هزینه کلان برگزاری این نشست دارد.

  • ۳۲ میلیون برای تامین امنیت

رهبران و سران کشورهای گروه جی-۲۰ در این نشست حضور دارند. نشستی که در روزهای ۷ و ۸ ژوئیه در هامبورگ برگزار خواهد شد.

شماری از وزیران و همچنین هزاران خبرنگار از سراسر جهان برای شرکت در این همایش راهی هامبورگ می‌شوند. حال بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت کشور آلمان، هزینه تامین امنیت این نشست مهم، بالغ بر ۳۲ میلیون یورو می‌شود.

۲۱ میلیون یورو از این مبلغ در اختیار پلیس آلمان فدرال قرار می‌گیرد. این مبلغ در عین حال شامل هزینه‌ سفر و اعزام ماموران پلیس از دیگر نقاط کشور به هامبورگ نیز می‌شود. نزدیک به ۱۰ میلیون یورو نیز در اختیار نیروهای پلیس امور جنایی آلمان قرار خواهد گرفت و مابقی نیز مربوط به تهیه تجهیزات و پشتیبانی فنی است.

  • ۵۰ میلیون یورو کمک دولتی

دولت آلمان برای برگزاری این نشست مهم، مبلغ ۵۰ میلیون یورو در اختیار هامبورگ قرار داده است. اما روشن است که هزینه‌ی برگزاری این اجلاس بسی بیشتر از پولی است که توسط دولت آلمان به هامبورگ پرداخت شده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت امورخارجه آلمان، هزینه سازماندهی این همایش نیز بالغ بر ۵۰ میلیون یورو برآورد می‌شود.

گرچه اعلام رقم دقیق هزینه این نشست تنها پس از برگزاری آن و محاسبه دقیق همه هزینه‌ها ممکن است، اما بر اساس ارزیابی وزارت کشور آلمان، برگزاری اجلاس جی-۲۰ هزینه‌ای معادل ۱۳۰ میلیون یورو خواهد داشت.

کد خبر 373699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha