یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

همشهری دو - بهاره جلالوند: امروزه انواع و اقسام کرم‌های مخصوص پوست، در بازار وجود دارد که این تنوع، می‌تواند دلیلی بر تقاضای زیاد مشتریان این نوع از کرم‌ها باشد.

کرم دست

بسياري از افراد، به پوست خود توجه ويژه‌اي دارند و در‌ماه هزينه زيادي براي خريد اين نوع از كرم‌ها مي‌كنند. اما واقعيت اين است كه بسياري از كرم‌هاي موجود در بازار، براي پوست معجزه نمي‌كنند و اصلا برخي از افراد، نيازي به استفاده از اين كرم‌ها ندارند و صرفا تحت‌تأثير تبليغات قرار گرفته‌اند. پيش از اينكه كرم‌ها يا محصولات مراقبت از پوست را بخريد، بهتر است نكاتي درباره اين دسته از محصولات بدانيد.

  • كرم‌هاي ضد‌چروك

كرم‌هاي ضد‌چروك براي دوره ميانسالي ساخته شده‌اند و افراد جوان كه پوست خوبي دارند، نيازي به اين دسته از كرم‌ها ندارند مگر به سفارش پزشك متخصص پوست. استفاده از اين كرم‌ها در سنين پايين مي‌تواند ايجاد حساسيت كند و فقط هزينه اضافه براي فرد در پي داشته باشد. بيشتر كرم‌هاي ضد‌چروكي كه در بازار موجود است، براي پوست كار آبرساني را انجام مي‌دهند. برخي از كرم‌هاي ضد‌چروك، خاصيت لايه‌بردار هم دارند كه در زمان خريد بايد به اين مسئله دقت كافي داشت و آن دسته از افرادي كه پوست‌هاي بسيار حساسي دارند، بهتر است از خريد كرم‌هاي ضد‌چروك لايه‌بردار خودداري كنند. پيش از خريد يك كرم ضد‌چروك، حتما به تركيبات آن، توجه كافي داشته باشيد، كرم‌هاي ضد‌چروكي كه در تركيبات آنها ويتامين‌A به اندازه زياد دارند، مي‌توانند براي برخي از افراد حسابي دردسر ايجاد كنند و در زمان تماس با اطراف چشم يا اطراف لب، آسيب جدي، براي پوست داشته باشند. هر چه تركيبات كرم ضد‌چروك گياهي باشد، بهتر است و معمولا آسيب كمتري را براي پوست به‌دنبال دارد. برخي از كرم‌هاي ضد‌چروك با قيمت‌هاي بسيار بالايي به فروش مي‌رسند، گران بودن كرم ضد‌چروك بدين معنا نيست كه مي‌تواند پوست را به سرعت صاف و بي‌عيب و نقص كند، اين دسته از كرم‌ها به اين دليل گران قيمت هستند كه كارخانه‌هاي معروفي آنها را مي‌سازند و چون وارداتي به‌حساب مي‌آيند قيمت بيشتري به نسبت كرم‌هاي داخلي دارند. كرم ضد‌چروك ساخت كشور بايد حتما داراي پروانه بهداشت و نشان سازمان غذا و دارو باشد. كرم‌هاي ضد‌چروك خارجي هم بايد حتما برچسب اصالت كالا داشته باشند و اصل بودن محصول به وسيله سامانه مخصوص بررسي شود. كرم ضد‌چروك بايد متناسب با پوست خريداري شود و آن دسته از افرادي كه پوست چرب دارند بايد در زمان خريد به سراغ كرم‌هايي بروند كه چربي پوست آنها را كنترل مي‌كند.
كرم‌هاي ضد‌چروك: حداقل 30هزار تومان (با توجه به برند و خارجي بودن قيمت بالاتر مي‌رود.)

  • سوال: آيا استفاده از عطر، شامپو، كرم و رژلب در ماه مبارك رمضان مجاز است؟

همه مراجع: هيچ يك از موارد ذكر شده روزه را باطل نمى‏كند ؛ مگر آنكه رژ لب، وارد دهان شده و فرو داده شود.

  • كرم‌هاي مرطوب كننده

به غيراز سن، يكي از دلايل اصلي‌اي كه پوست افراد دچار چين و چروك مي‌شود، كمبود رطوبت پوست است. رطوبت پوست را پيش از هر چيز بايد با نوشيدن آب به اندازه كافي، تأمين كرد و كرم‌هاي مرطوب‌كننده، در واقع به آبرساني پوست كمك مي‌كنند. اين كرم‌ها نيز مانند كرم‌هاي ضد‌چروك، در بازار بسيار متنوع هستند. كرم‌هاي مرطوب‌كننده براي مراقبت از پوست همه افراد به‌ويژه آن دسته از افرادي كه پوست خشك دارند بسيار ضروري هستند. كرم مرطوب‌كننده را بايد متناسب با نوع پوست خود خريد. آن دسته از افرادي كه پوست‌شان بيش از حد خشك است، بايد سراغ كرم‌هاي مرطوب كننده‌اي بروند كه براي پوست‌هاي بسيار خشك ساخته شده است. افراد بايد هنگام خريد كرم مرطوب‌كننده به تركيبات آن دقت كنند. كرم‌هاي مرطوب‌كننده‌اي كه در تركيبات آنها عصاره خيار، بابونه يا آلوئه‌ورا به‌كار رفته است، مي‌تواند گزينه خوبي براي پوست شما باشد. بهتر است در زمان خريد كرم مرطوب كننده، هميشه كرم با بسته‌بندي كوچك‌تر را انتخاب كنيد تا اگر بنابر هر دليلي با پوست‌تان سازگاري نداشت، سراغ كرم ديگري برويد. كرم‌هاي مرطوب‌كننده معمولا به 2صورت تيوپي و ظرفي، به فروش مي‌رسند كه در زمان خريد بايد با توجه به نحوه مصرف خود، يكي از اين دو بسته‌‌بندي را انتخاب كنيد. اگر قصد داريد كرم را بيرون از منزل استفاده كنيد، بهتر است نوع تيوپي آن را بخريد تا داخل كرم آلوده نشود ضمن اينكه بسته‌بندي تيوپي سبك‌تر است و راحت‌تر مي‌توانيد آن را با خودتان حمل كنيد.
كرم‌هاي مرطوب‌كننده ايراني: حداقل 8 هزار تومان
كرم‌هاي مرطوب‌كننده خارجي: حداقل 15هزار تومان

  • سنتي باشيد

براي داشتن يك پوست سالم، خريد محصولاتي كه در بازار براي اين منظور وجود دارند، كافي نيست و توجه به تغذيه سالم و نوشيدن مايعات و آب به اندازه لازم نيز ضروري به‌نظر مي‌رسد. يكي از عواملي كه مي‌تواند پوست را دچار چين و چروك كند، مصرف دخانيات به‌ويژه قليان و سيگار است به همين دليل اگر به‌دنبال پوست خوبي هستيد، دور قليان و سيگار را خط بكشيد. اگر قصد خريد كرم‌هاي ضد‌چروك را نداريد، مي‌توانيد از روش‌هاي سنتي و خانگي استفاده كنيد براي اين منظور مي‌توانيد به‌مدت 15دقيقه ماست را روي پوست خود بگذاريد و سپس آن را با آب ولرم بشوييد، انجام اين كار به لايه‌برداري از پوست كمك مي‌كند. علاوه بر اين، گذاشتن برش‌هاي ميوه مانند هلو، خيار و توت‌فرنگي نيز مي‌تواند به لطافت و لايه‌‌برداري پوست كمك كند البته در مصرف لايه‌بردارها نبايد زياده‌روي كنيد. لايه‌بردار از هر نوعي كه باشد، بايد حتما بعد از مصرف آن، از كرم ضدآفتاب استفاده كرد تا پوست آسيب نبيند.

  • كرم‌ها و محصولات ضد‌جوش

پوست بسياري از افراد در سنين نوجواني و جواني جوش مي‌زند و حتي برخي از افراد در سنين بالاتر نيز با مشكل جوش (آكنه) مواجه هستند. محصولات زيادي در بازار به‌عنوان ضدجوش وجود دارند، ولي پيش از خريد اين نوع محصولات بايد به چند نكته دقت كنيد. جوش به دلايل زيادي به‌وجود مي‌آيد كه يكي از اين دلايل اختلالات هورموني است و تا زماني كه اين مشكل برطرف نشود، جوش همچنان روي پوست باقي مي‌ماند و محصولات موجود در بازار نمي‌توانند كار چنداني براي پوست انجام بدهند. قبل از خريد اين نوع محصولات، بهتر است به‌دنبال عامل به‌وجود آورنده جوش صورت باشيد و براي اين منظور بهترين راهنما براي شما پزشك متخصص پوست و مو است. با اين حال اگر اصرار داريد اين محصولات را بخريد، برخي نكات را بدانيد. كرم‌هاي ضد‌جوش معمولا با كنترل و كاهش چربي، مانع از ايجاد جوش مي‌شوند. آن دسته از كرم‌ها و محصولاتي كه در تركيباتشان از گياهان استفاده شده، گزينه بهتري به‌حساب مي‌آيند. كرم‌ها و محصولاتي كه در آنها روغن چاي به‌كار رفته است، مي‌توانند به‌عنوان ضد‌جوش عمل كنند. علاوه بر اين آن دسته از محصولاتي كه در تركيباتشان آلوئه‌ورا به‌كار رفته مي‌توانند براي پوست مفيد باشند. برخي از كرم‌هاي ضد‌جوش، خاصيت لايه‌بردار دارند و در زمان خريد بايد به اين مسئله دقت كنيد. اگر پوست حساسي داريد محصولاتي كه لايه‌بردار هستند، براي خريد مناسب نخواهند بود.
محصولات ضدجوش ايراني: حدود 10هزار تومان
محصولات ضدجوش خارجي: حداقل 20هزارتومان

  • محصولات شست‌وشوي پوست

شست‌وشوي روزانه پوست يكي از كارهاي مهمي است كه به سلامت آن كمك مي‌كند. شست‌وشوي پوست به‌ويژه براي آن دسته از افرادي كه در شهرهاي بزرگ با هواي آلوده زندگي مي‌كنند بسيار ضروري است چون آلودگي، باعث بسته شدن منافذ پوست مي‌شود. محصولات بسيار زيادي در قالب ژل و لوسيون، در بازار براي شست‌وشوي پوست وجود دارند. قبل از خريد بايد حتما نوع پوست خود را بدانيد چون اگر ژل يا لوسيون را به اشتباه انتخاب كنيد، براي خودتان دردسر درست مي‌كنيد. برخي از اين لوسيون‌ها و ژل‌ها براي پوست‌هاي چرب ساخته شده‌اند كه پس از مصرف، چربي پوست را به‌شدت كاهش مي‌دهند به همين دليل افرادي كه پوست خشك دارند، نبايد به اشتباه اين محصولات را بخرند چون پوست‌شان به‌شدت حساس و آسيب‌پذير مي‌شود. محصولاتي كه روي آنها رطوبت‌رسان نوشته شده، براي پوست‌هاي خشك مناسب است. افرادي هم كه پوست معمولي دارند، مي‌توانند به راحتي ژل يا لوسيون مخصوص پوست خود را بخرند. محصولات ايراني خوبي براي شست‌وشوي روزانه پوست ساخته شده‌اند كه مي‌توانيد اين محصولات را با خيال راحت جايگزين محصولات خارجي كنيد و به‌دليل قيمت ارزان آنها، تصور نكنيد كه از كيفيت پاييني برخوردار هستند. زمان خريد محصولات شست‌وشو‌دهنده پوست، از خريد محصولاتي كه در آنها ريزدانه‌هاي پلاستيكي به‌كار رفته، بپرهيزيد چون دانشمندان به‌تازگي متوجه شده‌اند كه اين دسته از محصولات، پس از شست‌وشوي صورت، وارد چرخه آب مي‌شوند و به جانداران دريايي آسيب وارد مي‌كنند. روي اين محصولات اين ويژگي مشخص شده است و به‌راحتي مي‌توانيد آنها را شناسايي كنيد.
ژل‌ها و لوسيون‌هاي شست‌و‌شوي پوست: حداقل 12هزار تومان

کد خبر 372807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha