شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیروهای عراقی با پیشروی در غرب موصل توانستند کنترل یک منطقه دیگر را از دست گروه تروریستی داعش خارج کنند.

عبدالامیر رشید یار الله، فرمانده عملیات نینوا گفت: نیروهای عراقی هم‌چنان به پیشروی خود در غرب موصل ادامه می‌دهند به طوری‌که توانستند کنترل منطقه الصحة را از دست گروه تروریستی داعش پس بگیرند.

او در ادامه افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق توانستند این منطقه واقع در بخش غربی موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های آن برافرازند.

فرماندهی پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد که این نیروها به پیشروی خود ادامه داده و توانسته‌اند 40 درصد از کنترل منطقه الزنجیلی را به دست بگیرند. نیروهای امنیتی نیز توانستند گذرگاه های امنی را برای خارج کردن ساکنان این مناطق به وجود آورند. گروه تروریستی داعش منازل، پیاده‌روها و هر جایی را که بتواند بمب‌گذاری می‌کند و نیروهای ما در حال خنثی کردن این بمب ها هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از القدس العربی، هم‌چنین نیروهای وابسته به یگان نیروهای خاص عراق توانستند ابوعبدالرحمن، مسئول حسابداری داعش و یوسف علی حمیدان، معاون نظامی او را در منطقه الزنجیلی به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر نیروهای حشد شعبی نیز توانستند کنترل دو روستای تل صفوک و جایر جلفاس در غرب منطقه البعاج واقع در شمال غربی شهر موصل را به دست بگیرند.

کد خبر 372147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha