دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیروهای پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق از پیوستن ۴۰۰ عضو پ.ک.ک به صفوف این نیروها پس از بمباران ترکیه و جدایی‌شان از این حزب خبر دادند.

 سمی بوصلی، معاون فرمانده نیروهای پیشمرگ‌ در شهر سنجار واقع در شمال عراق اظهار داشت: 400 تن از نیروهای حفاظت از سنجار وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پس از حمله هوایی ترکیه از این حزب جدا شده و پیوستن خود به نیروهای پیشمرگ‌ در اقلیم کردستان عراق را اعلام کردند.

بوصلی گفت: این تعداد نهایی نشده است و پس از هدف قرار گرفتن مناطقی که نیروهای حزب کارگران کردستان در سنجار در آنجا حضور دارند، تعداد بیشتری از این نیروها به پیشمرگ‌ها ملحق می‌شوند.

قاسم ششو،‌ فرمانده نیروهای پیشمرگ‌ در سنجار نیز فاش کرد، تعداد کسانی که جدایی‌شان از پ.ک.ک را اعلام کردند تاکنون به 800 تن رسیده است، در حال حاضر کار آماده سازی و ساماندهی 400 تن از آنها براي پیوستن به پیشمرگ‌ها در دست انجام است و مابقی آنها پس از اتمام کار گروه اول به پیشمرگ‌ها خواهند پیوست.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، ششو افزود: پ.ک.ک دیگر جایی در سنجار ندارد و از نفوذش کم کم کاسته می‌شود.

بختیار دوکان، مسئول اطلاع رسانی پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق گفت: جنگنده‌های ترکیه بمباران پایگاه‌های حزب در شمال عراق را از سر گرفته‌اند. این جنگنده‌ها منطقه "برواری بالا" از توابع شهرک "کانی ماسی" در استان دهوک عراق را هدف قرار دادند.

دوکان با اشاره به بمباران شدید منطقه توسط این جنگنده‌ها گفت: این حمله‌ها هیچ تلفاتی در صفوف نیروهای پ.ک.ک وارد نکرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی در استانبول گفته بود: تروریست‌ها در شمال عراق و سوریه بدانند که ارتش ترکیه در کمین آنهاست و بمباران‌ها در سنجار و شمال شرقی سوریه ادامه خواهد یافت.

فرماندهی کل ارتش ترکیه اعلام کرد،‌ جنگنده‌های این کشور حمله‌هاي هوایی را علیه پایگاه‌های وابسته به پ.ک.ک در منطقه قندیل در شمال عراق انجام دادند.

کد خبر 368575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha