دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسل جدیدی از روبات‌ها ساخته شده که تخصصشان مین‌روبی در مناطق جنگی است آن هم با الگوبرداری از لاک‌پشت‌ها.

مین‌روبی ارزان با لاک‌پشت‌های روباتیکی

به گزارش مهر، زمانی که صحبت از مین‌روبی به میان می‌آید حرکت کند یک مزیت محسوب می‌شود زیرا از این طریق می‌توان مین‌های مخفی شده در زمین را با دقت بیش‌تری شناسایی کرد.

اکنون گروهی از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که با ساخت مین‌هایی که مانند لاک‌پشت‌ها حرکت آهسته‌ای دارند می‌توان از شر مین‌های پنهان در زیر خاک خلاص شد.

در حال حاضر ارتش‌های جهان از روبات‌های مین‌یاب استفاده می‌کنند اما این تجهیزات ساختاری بزرگ داشته و با هزینه‌های گزافی هم تولید می‌شوند. از آن گذشته استقرار و به کارگیری آنها کار دشواری است. اما این مشکل در لاک‌پشت‌های روباتیکی حل شده است.

این روبات‌ها در حد و اندازه یک پهپاد کوچک هستند که با الگوبرداری از ساختار اوریگامی و با استفاده از مقوایی ضخیم ساخته شده‌اند. نکته مهم اینجاست که در دل این ساختار مقوایی، تراشه رایانه‌ای ارزان قیمت و موتورهای کوچکی کار گذاشته شده تا مین‌روبی به این وسیله هزینه زیادی نداشته باشد.

ساخت هر یک از این روبات‌ها بین دو تا سه ساعت زمان می‌برد و قیمت نهایی آنها نیز تنها ۸۰ دلار است.

این نوآوری در دانشگاه دولتی آریزونا ارایه شده و به گفته محققان آن، از آنجا که هزینه تمام شده و وقتی که صرف ساخت هر یک از این لاک‌پشت‌ها می‌شود چندان زیاد نیست، از بین رفتن آنها در حین کشف مین‌ها، عملیات مین‌روبی را متوقف نمی‌کند.

کد خبر 371699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha