دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

هرچه به برگزاری انتخابات درون صنفی سازمان نظام پزشکی نزدیک‌تر می‌شویم، اعتراضات تشکل‌های صنفی حوزه بهداشت و درمان بیشتر می‌شود.

تجمع اعتراضی پاتولوژیست‌ها جلوی مجلس شورای اسلامی.

اگرچه پيش‌تر نيز پيگير برگزاري تجمعات صنفي فعالان حوزه سلامت بوده‌ايم، اما گويا اين روزها تحقق هر خواسته‌اي از مسير نامه اعتراضي و تجمع و تحصن مي‌گذرد. به گزارش همشهري، پس از آنكه سال گذشته چندين بار تشكل‌هاي پرستاري فراخوان‌هايي براي اعتراض به سياست ‌وزارت بهداشت داشتند، سال96 نيز با تجمعات چند قشر ديگر فعال در اين حوزه آغاز شده است.

تجمع استادان و دانشجويان علوم تغذيه در اعتراض به تغيير در نحوه جذب دانشجوي phd، تجمع جمعي از فارغ‌التحصيلان پزشكي و دندانپزشكي خارج از كشور در اعتراض به تأييد نشدن مدارك تحصيلي‌شان و دست‌آخر تجمع‌هايي در اعتراض و در حمايت از اجراي قانون تخصصي آزمايشگاه‌ها، تنها چند نمونه از حركت‌هاي اعتراضي اصناف وابسته به نظام درماني كشور در 2‌ماه اخير بوده است.

ديروز نيز جمعي از فارغ‌التحصيلان بيوشيمي در حمايت از تصميم وزارت بهداشت درباره اجراي قوانين جديد در حوزه علوم آزمايشگاهي تجمع كردند. در روزهاي گذشته جمعي از فعالان پاتولوژي و علوم آزمايشگاهي به اجراي اين قانون اعتراض كرده و معتقد بودند تاسيس آزمايشگاه پاتولوژي توسط فارغ‌التحصيلان برخي رشته‌هاي علوم پايه خطرآفرين است.

کد خبر 371674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha