یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: با ادامه بحران در روابط عربستان سعودی و قطر، پیروی از «وهابیت» به عامل جدیدی در کشمکش بین دو کشور تبدیل شده است.

خاندان آل الشیخ با صدور بیانیه‌ای ارتباط نسبی خاندان حاکم در قطر با محمد بن عبدالوهاب را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: محمد بن عبدالوهاب فقط چهار پسر به نام‌های حسین، حسن، علی و عبدالله داشته است و نوادگان او محدود به خاندان آل الشیخ هستند. هر کسی در داخل و خارج عربستان ادعا می‌کند خارج از خاندان آل الشیخ، نسب او به محمد بن عبدالوهاب بر می گردد، ادعایش باطل، دروغ و بی اساس است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مجري تلويزون العربیه افزود: روشن است که این بیانیه مربوط به حاکمان قطر است که ادعا می کنند از نوادگان محمد بن عبدالوهاب هستند. حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر سال‌ها پیش در گفت‌وگو با معمر قذافی که نوار صوتی آن فاش شده است، ادعا کرده بود جد شانزدهم او محمد بن عبدالوهاب است. یادآور می شود حاکمان قطر سال ها پیش مسجدی را در دوحه به نام محمد بن عبدالوهاب احداث کردند.

بیانیه خاندان آل الشیخ تاکید کرده است امام جماعت و خطیب این مسجد، هیچ ارتباطی به محمد بن عبدالوهاب و اندیشه‌های سلفی‌گری او ندارند.

این بیانیه خواستار تغییر نام این مسجد شده است، زیرا در آن از خط مشی درست سلفی‌گری محمد بن عبدالوهاب پیروی نمی شود.

یش از 200 نفر از خاندان آل الشیخ این بیانیه را امضا کرده‌اند که در صدر آنها مفتی سعودی، رئیس مجلس مشورتی و وزیر امور اسلامی عربستان قرار دارند.

کد خبر 371564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha